Gå til innhold

Ludvigsens Stratus 96

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei folkens

Har begynt å kommet til ro i ny innkjøpt hus. med carport og verktøy bod hurra!

endli får jeg tid til hobbyene mine blant annet Stratusen som jeg lenge villet ha gjort noe med.

Har hatt en stratus før en lik en men den ble solgt pokker som jeg angret. så en tur til Biltema kom jeg hjem med litt duppeditter også en Stratus. dama ble glad for hun likte stratusen også hurra!

litt info om bilen

Chrysler stratus 1996 2.0L

gått ca 150 000 mener jeg

pris: 8000,- + en 10pk sigaretter

 

Bilen hadde fått byttet motor på et verksted men ingen papirer

 

SDC10988-Kopi.jpg

SDC10987-Kopi.jpg

SDC10989-Kopi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke scannet bilen enda. må finne scanneren i en av flytte kassene så jeg får det gjort. holder også på å innrede bod/carport så ting vil ta litt tid.

Ting som skal gjøres som jeg vet pr dags dato:

skifte hele bakre hjulstilling og nye stag.. dette er gjort og kom på 4800,-

Turteller og speedom. lever sitt eget liv

Fjerne ettermonert alarm (biltema alarm tror jeg)

ny nøkkel (har bare en)

sjekke eksosen (rasle lyd)

sjekke clutchen (muligens lager)

stramme Handbrekk wire.

ingen AC (tom for væske kanskje?)

 

Har flere ønske planer om bilen, men lommeboka strekker ikke til alt. tar litt etter litt. Fargen er sliten army grønn og støgg som juling.

men ny lakk blir det nok ikke på en god stund det er dyrt. Kanskje sølv (svart er for vanlig men tøft) kanskje lakke noe interiør også har prøvd meg litt på offroad bil, hjelm ikke proft men brukbar med litt mer trening før jeg kan gjøre 3D på metall.

260809.jpg

et lite prosjekt jeg holder på med.

Vil også fjerne den røde listen under nøkkelhul på baggasje luken.

skal også prøve å finne en midtkonsoll med armstøtte. Det savner jeg. Så må jeg vell ha et lite anlegg i bilen ikke noe stort helst men litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også fjerne den røde listen under nøkkelhul på baggasje luken.

skal også prøve å finne en midtkonsoll med armstøtte. Det savner jeg.

 

Før du fjerner reflekslista bak så sjekk at det ikke er noen hull under den. Jeg har nettopp fjernet min list og det var 4 orginale hull under den. :( Hva de skulle være ment til aner jeg ikke. Men det burde være mulig og se de 2 ytterste hullene fra baksiden.

 

Og midtkonnsoll med armstøtte savner jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du fjerner reflekslista bak så sjekk at det ikke er noen hull under den. Jeg har nettopp fjernet min list og det var 4 orginale hull under den. :( Hva de skulle være ment til aner jeg ikke. Men det burde være mulig og se de 2 ytterste hullene fra baksiden.

 

Og midtkonnsoll med armstøtte savner jeg også :)

 

Gratulere med første inlegg i min digitale garasje :)

takker for tipset Knutsen. vist jeg ikke ser noe funksjon i dem gjør det enkelt og tetter igjen hullene. og lakke over de.

har prøvd å finne noen brukt biler eller skade biler som har dette. men har ikke funnet noen enda. Og vist jeg ikke finner noen snart

får jeg heller lage min egen versjon av midtkonsol. men må være litt finere en dem jeg lagde til offroad bilene hehe :)

 

 

Kom over noen Xenonlys kit http://viewitem.eim.ebay.no/H4-6000K-35w--HiLo-Slim-BiXenon-HID-Conversion-Kit-IN/130432373834/item

Dette er kittet som Stratus97 her på forumet har. men kan ikke fatte dette var så sykt billig. er bare verdt å prøve

 

når jeg skulle vaske bilen for første gang så fant jeg noe spennende under førersettet. setet gikk ikke helt ned så jeg kikket under. og der fant jeg et eksemplar av

man.jpg

Endret av ludvigsen08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Xenonlys kit http://viewitem.eim.ebay.no/H4-6000K...432373834/item Bestilt under 400Kr må jo bare prøves funker det ikke nei nei var ikke så mangen kroner likevell:P

 

tenkte også på chippe den samt airfilter. Men har ikke vert borti dette før. i skauen var det bare tutt å kjør til motorn dauer ^^

95-00 DODGE STRATUS 2.0L 2.4L AIR INTAKE KIT SYSTEMS LINK

 

Chippen: 1996 CHRYSLER CIRRUS 2in1 PERFORMANCE CHIP Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Var fin den stratusen, fin farge :)

Men tror ikke den "Chippen/tuningboksen" virker noe særlig, så ville anbefalt å ikke prøve den i tilfelle du skader elektronikken på motor :)

 

Savner stratusen som jeg hadde :( men, jeg og kona har bestemt oss for å gå til innkjøp av en ny når økonimien ordner seg :) Å satser på at planene mine blir fullført da :)

 

Et lite tips: De selger bixenon kit ifra china som er utroli gode, 349kr + frakt. Ska se om jeg finner link senere, er en rød eske som står HID på :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Var fin den stratusen, fin farge :)

Men tror ikke den "Chippen/tuningboksen" virker noe særlig, så ville anbefalt å ikke prøve den i tilfelle du skader elektronikken på motor :)

 

Savner stratusen som jeg hadde :( men, jeg og kona har bestemt oss for å gå til innkjøp av en ny når økonimien ordner seg :) Å satser på at planene mine blir fullført da :)

 

Et lite tips: De selger bixenon kit ifra china som er utroli gode, 349kr + frakt. Ska se om jeg finner link senere, er en rød eske som står HID på :)

 

Hei Thomas. Jupp bestilte et kitt i fra Kina :) skummelt billig riktig nok ikke topp kvalitet men det funker :

ja kanskje dumt å knuse elektronikken da får jo ikke dama bil til jobben :P

men hva med sports luft filter? noe erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet fram min gammle instrument panel. "Turteller og speedom. lever sitt eget liv"

prøvde meg på en liten hotfix. før derre klager på jobben min. så er jeg ikke en mester i lodding nærmere nybegynner eller være :P

og skal jeg lodde mer. så skal jeg ha meg lodde pistol ikke loddebolt!!

men jeg prøvde hvertfall. bedre en nytt for 5000,-

"Den som intet våger, intet vinner"

 

 

Første jeg gjorde bruke en "T 15" for å fjerne beskyttelse pappen.

* fjernet hvite kontakten

* skru løs kretskort

SDC10990.jpg

 

 

*loddet nye krets med ledninger (prøvde :P )

*skru igjen og test den.

* det som er inni firkanten pleier mest å rykke se kontaktene under

SDC10991.jpg

SDC11001.jpg

SDC11004.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her blei resultatet. prøvd å laste opp video for første gang :)

OBS: Jeg mente takk til Stratus97

http://www.youtube.com/watch?v=iTxGK5olm-k

 

*Ikke sikker hva det neste blir. muligens:

Nytt lys i AC Displayet.

KJØPE PISTOL LODDER!! :P

ny cd spiller

sjekke kjølingen og eksosen. den rasler

Endret av ludvigsen08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det funka :) men ser at lys på AC displayet har tatt kvelden. pærer eller sikring. eller jeg har brent et krets :P jaja

har også bestilt meg ny trykklokk og termostat. surkler litt i ekspansjons tanken. for se om dette hjelper.

pris ca 300,- for begge.

 

siden jeg har 2 garasjer lurer jeg litt på jeg skal kjøpe enda en stratus.

enten som delebil. eller å pusse virklig godt opp.

kanskje putte inn en chevy vortec 4.3l oppi en stratus XD det hadde vert noe. savner den lyden så sinnsykt.

Har holdt meg til 2.0L stratusene. virker mer holdbar en 2.5 sine autokasser. og delene tja clue er det ser ut til å kunne bestille mer deler til en 2.5l fra ebay en våres 2.0l

å mikse en 2.5l med 5trinn Manuel kasse blir sikkert for mye arbeid ikke vet jeg om det er godkjent heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei Thomas. Jupp bestilte et kitt i fra Kina :) skummelt billig riktig nok ikke topp kvalitet men det funker :

ja kanskje dumt å knuse elektronikken da får jo ikke dama bil til jobben :P

men hva med sports luft filter? noe erfaring.

 

Luftfilter så ville jeg enten valgt et kn innsats filter eller dette: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DODGE-STRATUS-BREEZE-2-0-2-0L-2-4-2-4L-AIR-INTAKE-95-00-/370512756646?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ADodge|Model%3AStratus&hash=item564447ffa6#ht_3047wt_939

 

$(KGrHqUOKpoE25FDCtkcBN2,jmiI0w~~0_12.JPG

 

Jeg hadde innsats filter rett før jeg solgte bilen + fjerna resonans boksen, merka forskjell i mellomregisteret og kunne holde 5.giret lengre... :) Bra jobba me dashbordet :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår