arnearne Skrevet Mai 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 Har et problem med "god"bilen. Det som skjer er at noen ganger i oppoverbakker mister bilen kraft og den begynner å fuske og jukse så noen ganger stopper den, vanligvis, men noen ganger får jeg den over bakketoppen og da går det greit igjen. Hvis motoren stopper så er det bare å skru av tenninga og starte bilen igjen. Skjønner at det må være et bensin relatert problem, men hvor? Noen som har tips ? Er forresten en '88 1.8 forgasser motor Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 Tett bensinfilter? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 Kan selvsagt bytte det, men ville det ikke da skjedd andre ganger enn bare i oppoverbakker? Eller mener du er at det er såpass lite flyt der at når det først kommer en oppoverbakke er det så tett/mye motstand der at det ikke kommer nok gjennom ? Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Ja, bare en teori. Når du kjører på flate veien så bruker ikke motoren noe videre med bensin, men ved kjøring i bakker bruker den mer. Om filteret er tett så vil da bensinnivået i flottørhuset bli så lavt at motoren ikke får nok bensin (via hoveddysene). Som sagt, bare en teori. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Stemmer, bensinfilteret mitt virka fint. Men fant noen ganske morkne og nesten ødelagte vakuum slanger, kan være det som svikter? Før var problemet mye større og da ble det bedre når en venn av pappa erstatta en ødelagt vakuum slange. Bytter både filter og slanger i morgen. Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Bytta vakuum slangene som var SLITENE og sjekka bensinfilteret, gjør fortsatt det samme .. Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Om alt annet er ok så ville jeg ha gått over forgasseren, evt få tak i en brukt og prøve. Er det hull i den "gummifoten" som sitter mellom forgasseren og innsuget? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet Mai 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2011 Var nok filteret, jeg bare så på det og siden det var svart overlate det "ligger" på så så det greit ut.... Til jeg tok det av og bytta det, sagde det opp for å kunne vise hvor sliten og fult av dritt det var : Håper det var grunnen! :) Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2011 nesten som dieselfilteret på gamle merca mi detta der :) dog var guffa svart :P den og stoppa i oppoverbakker. og i harde venstresvinger :) slik går det når man ikke bytter filter på 10+ år :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet Mai 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2011 Det stod at var lagd i 1999, så kan jo tenke seg at den har vært der en stund :P Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2011 Håper det var grunnen! :) Det tviler jeg ikke på ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg