jogge1994 Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 har en drøm om å ta en 1970-71 mustang og putte in en chevy 632 ci. men jeg har noen spørsmål. hvilke girkasse ville jeg måtte brukke og hvilke andre deler måtte ha blitt byttet ut. jeg kunne tenk å ha et budsjet på 400-500 000kr. jeg vil også kunne brukke bilen i street legal drag race. På forhånd TAKK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Mai 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Tror ikke du får plass til en så stor motor i en mustang med normalt motorrom. trangt nok å bytte tennplugger på en 390 jo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jogge1994 Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 er det helt klin umulig eller må det bare litt modifisering til?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Er bare å modifisere. Hvordan er den bilen tatt inn? Etter hvilken paragraf? Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jogge1994 Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 har ingen bil enda. må samle in data før noe kan begynnes på. men grunnen til at jeg vil ha en 70 eller 71 er at da går de etter de gamle lovene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Mai 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Hva slags motor er dette? Custom performance motor som Chevy har lagd for racing? Siter - 85' Volvo 240 Turbo - 89' Range Rover 3.5 V8 X 88' Toyota Corolla 1.3 12V "Rally" Død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jogge1994 Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 jeg har sett på en blueprint Pro Series http://www.jegs.com/p/Blueprint-Engines/Blueprint-Pro-Series-Big-Block-Chevy-632ci-815HP-800TQ-Engine/1321871/10002/-1 . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Ta å se på hvilke biler den motoren går i uten særlige ombygginger, før du velger bil.Husk og at du ikke kan sette hvilken som helst motor i hvilken som helst bil og håpe at dette går igjennom uten at SV setter foten ned. Hør med http://www.amcar.no om hvile muligheter du har mht veteran, nyimport etc. Bare for å være på den sikre siden liksom! ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 har ingen bil enda. må samle in data før noe kan begynnes på. men grunnen til at jeg vil ha en 70 eller 71 er at da går de etter de gamle lovene. Det er ikke bare å ta inn/kjøpe en gammel bil og tru du kan gjøre hva du vil med den. Det fleste er tatt inn under bevarings paragrafen og da kan du ikke gjøre mye med dem ;) Det er regler selv for eldre biler. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 (endret) Det er ikke bare å ta inn/kjøpe en gammel bil og tru du kan gjøre hva du vil med den. Det fleste er tatt inn under bevarings paragrafen og da kan du ikke gjøre mye med dem ;)Det er regler selv for eldre biler. Det gjelder stort sett biler 1971 og nyere, det kom nye regler i 1971, 1970 og eldre går etter reglene fra 1942, og da kan du gjøre nokså mye uten at dei kan si noe på det, om der er noe biler 1970 og eldre som har blitt tatt inn dei senere år og fått stempelet bevarings verdig i vognkortet, så er det en feil begått av svv, og en bør ta en tur innom svv og få fjærnet den teksten fra vognkortet. Om en kommer over en bil som har vært i Norge så lenge at den ble tatt inn før den kom under 30 års regelen, da kan det være at den er tatt inn som bevarings verdigt kjøretøy, og da må en leve med det. Men hvorfor sette en GM motor i en Ford ? Ford lager jo også temmelig heftige maskiner Endret Mai 6, 2011 av BossCat Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jogge1994 Skrevet Mai 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 jeg kunne gjerne sette in en ford det hadde gått helt fint for meg. jeg hadde bare sett på chevyen. vet du om noen gode alternativer fra ford?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 427 Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg