Gå til innhold

Bilstereo i Golf 5

Ranger emnet


Golf V

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp kjøpt med en golf V 2004 modell. Bilen har så dårlig anlegg så skal sette inn nytt. Jobben jeg skal gjøre er veldig enkel.

 

- Ny 2 din spiller (spilleren skal ha usb/aux, bluetooth(med handsfree om mulig) og cd-spiller.

- Nye høytalere (slik jeg har forstått det er det 6,5?), men er veldig i tvil om jeg skal sette inn kun to 6,5 høytalere eller et komponent sett. Er det vanskelig å sette inn et komponent sett? Jeg er rimelig noob når det gjelder sånt.

- Ledninger

 

Tenker å bruke 5000-7000 kroner.

 

Hadde satt veldig stor pris på om noen kunne satt sammen en bra pakke til meg (helst fra samme forhandler) http://www.bilforumet.no/images/icons/icon7.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-DIN spiller koster en del..nesten så du sprenger budsjettet bare med spiller. 4k er normalt for en slik spiller.

 

dynaBel.no har egentilpassede høyttalere for Golf MK V, og disse er ikke så værst. Bra merke, kjent for god lyd.

 

Audio-System heter merket, finner det her:

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/main.asp?wwwalias=dynabel&subgid=379&gid=375

(det som er nest øverst)

 

I døra på Golfen din så er det plass til 6'5", 3" og diskant ved speilhus.

 

Det å sette inn 2-veis da er ikke lurt, for da spiller midbass/mellomtone rett i hofta di, pga. midbass er montert langt bak i Golf V. Derfor trenger du 3-veis settet med mellomtone, som sitter ca. midt i døra.

 

Hvis du lurer på montering eller om du kan få et tilbud på en pakke så kan du sende mail til js@dynabel.no (Joakim Skovlund) tror Joakim er litt treg på mail, så du kan jo også prøve å ringe han. Bare å søke i Gulesider. Trivlig kar!

 

Finner sikkert nr. hans på dynaBel siden også, om man leter :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal koble høyttalerne på spiller, så trenger du ikke nye kabler. Er alltid litt skeptisk til strømledningene som går til spiller, men ofte så går det bra.

 

Skal du ha ekstern forsterker(du har tre linjeutganger(RCA) på spilleren du linket til) så vil du trenge strømkabler til denne, og høyttalerledninger, 3par. Og signalkabler da til inngangen(e) på forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "passer sammen", produktene er gode de. Men om du vil ha 100% ut av frontsettet så er forsterker å anbefale, blir "50w" på deling til de tre elementene.

 

På 2-DIN spilleren du har sett deg ut så er det en RCA-ut, så du har hvertfall muligheten til å koble til ekstern forsterker om du skulle ønske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er ikke orginalt med høytalere i bakdørene, må ha litt trøkk i bilen :-) er ganske så dødt nå..

 

Og da tror du det blir bra med høyttalere i bakdørene?? Skal du sitte baki og kjøre også da eller?? Oppgrader FRONThøyttalerene, og kjør forsterker på dem, så blir det bra.... Med mindre du gjør noe galt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår