Gå til innhold

Brukere som sletter bilder !!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann! når jeg sitter å leser i gamle tråder (ca 2 år tilbake og til starten av bf) så ser jeg at mange bilder blir slettet med tia? Jeg finner det ekstremt irriterende da det finnes veldig mange stilige prosjekter på forumet og da vil jeg selvfølgelig se bildene :)

 

Er det noen måte dette kan endres på, med tanke på lesere i ''fremtiden'' ? Om bilforumet kan lage til slik at vi kan legge ut bilder her, i stedet å bruke mange andre sider som f.eks. photobucket eller flickr for å legge ut bilder?

 

 

Jeg satt å las ''Brent barn lukter ille'' av Turboknut, jeg ledde meg nesten til døde, men det som trakk ned var at bildene som var der hadde blitt fjernet! :(

 

Håper dere skjønner problemet mitt (sikkert mange andres også) og jeg satser på at ingen har spurt om dette før!

Mvh Kevin :)

 

 

EDIT: Mener selvfølgelig ikke at dere skal ta fra brukere retten på å fjærne bilder.

Endret av 16vturbo

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et Galleri på forumet der en kunne laste opp bilder, dog tror jeg ikke denne løsningen ble brukt så flittigt pga innkjøringsproblemer. Kan være mulighet for en annen løsning i fremtiden.Skal sende beskjeden videre opp i systemet jeg, direkte til Magnhild Meltveit Kleppa..... ;)

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnhild er ikke kjent for å være så velvillig og imøtekommende, så hun sendte den videre til meg...;)

 

I og med at vi tillater å linke inn bilder fra andre steder er det lite vi kan gjøre med dette. For å unngå lenkeråte til bilder måtte vi da ha lagret alle bilder lokalt på bilforumet sin server, men dette er per i dag ingen tvang. Et annet alternativ er å slette innlegg/tråder hvor lenker ikke lenger fungerer, men det er også en dårlig idé da det kan ta vekk kontekst i tråder.

Endret av henne
link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det er kjipt, og da jeg flyttet noen tusen tråder nylig (oh yes) og kom over tråder som kun hadde bestått av et bilde...som nå var fjernet, så tenkte jeg tanken på å like gjerne fjerne tråden. Men da ville historikken til brukeren og postcounttelleren berøres, så lot det bare være.

 

En greie for fremtiden, om funskjonaliteten til å laste opp bilder på BF-ets server blir bedre, er å oppfordre folk til å laste opp bilder til tråder der. Selv om de sannsynligvis kan slettes av bruker da og, er man kanskje mer tilbøyelig til å la være.

 

Kanskje vi kan skrive inn en oppfordring i reglene; Vennligst ikke slett bilder som forekommer i innlegg, da tråden vil miste noe av sin mening og leseglede.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg ser det er lenge siden siste svar var her, men våger meg å bumpe tråden likevel...

 

Dette er et klassisk problem for mange forum der det ikke er app for bildeopplastning sammen med editoren for å legge inn innlegg... Da laster brukerne opp bildene på photobucket, imageschack og andre slike servere, for så å linke dem inn i innlegg de skriver på f.eks bilforumet. og så langt jeg husker hadde ikke bilforumet slik app før, det har vel kommet med en av de siste oppdateringene.

 

Og det er ikke uvanlig at man døper om bilder, flytter dem til annen mappe, eller sletter noen for å få mer plass i kontoen hos bildeserveren.... og da stemmer ikke linkene lenger, og bildene forsvinner... har også vært borte i at det har vært endringer hos disse serverne som har sørget for at linkene ikke stemmer lenger...

 

så det jeg mener er at man må bli flinkere til å få brukerne til å bruke bildeopplastningen på som er integrert i forumet, og ikke legge så stram maxgrense på plassen hver bruker disponerer til bildene sine.. da vil man kunne få tråder med bilder der bildene blir værende med mindre brukeren med vitende og vilje sletter de...

 

ser seff at dette blir en balansegang for de som drifter forumet... serverplass koster, samme med båndbredde, som begge spises opp av bildene som blir lagret på serveren her...

 

Men kvaliteten på forumet øker, for en bildetråd uten bilder... den er ikke mye verdt. og mange slike, da leter heller brukerne andre steder etter info...

 

 

bare noen tanker, men jeg burde kanskje ikke tenke så mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Sven410 så riktig påpeker,vil en mer tilgjengelig og integrert opplastning av bilder hjelpe på (noe av) problemet.

 

Det jeg kan si per i dag er at det skal bli enklere å laste bilder direkte opp her på BF, og at denne tråden er mer i kategori konstruktiv enn sytende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår