Gå til innhold

Hvilken bilvoks er din favoritt?

Ranger emnet


Sandmo

Anbefalte innlegg

Av det jeg har prøvd, og det er jo ikke allverden.. Men jeg må nesten si at AutoGlym er noe av det værste jeg har vært borti..

Men jeg har aldri vært noen dreven polerer, jeg liker å ha en blank bil da..

Så jeg er klar for å prøve ut noe skikkelige saker snart, for tiden bruker jeg Sonax Ice ettellerannet.. Rimelig lett å legge, fungerer supert på svart plast også, som er en stoor fordel framfor AutoGlym som gjør plasten hvit bare man kommer borti med kluten nesten.

Mye lettere å legge, og veldig drøy. Trengs ikke mange dråpene av den Sonaxen. Men holdbarheten syns jeg er heller dårlig da, syns jeg må legge ny polish etter hver vask omtrent.

 

Skulle hatt noe som hadde holdt seg gjennom 4-5 vask iallfall. Jeg vasker gjerne før bilen er helt skitten, spyler av og vasker deretter med ganske lite bilshampoo i vannet for å ikke vaske bort polishen. Men det er kjedelig å vaske ofte hvis man deretter må polere opp hele bilen hver bidige gang pga dårlig holdbarhet på polishen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Chemical guys butter wax

Wurth sin lakkforsegling.Synes egentlig Wurth sine poleringsprodukter er gode....

Meguiars sin lakkforsegling og show car glace

 

 

Tenkte jeg skulle prøve det der med og slipe ned klarlakken på bilen min og polere den opp når jeg skal hellakkere den neste år....den er sølv,så vet ikke om det blir så store forskjellen....Tviler litt på at det vil synes særlig godt....

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lahega nr 36 var min favorit wax, men den blei tatt ut av produksjon i år ;( så no har eg fått en anna wax fra dem som eg ikke helt huske navne på som man skal prøve ut.

Jeg har brukt Lahega sine produkter profesjonelt siden 2005 og er veldig fornøyd med det dem leverer.

82,Volkswagen Scirocco 1.6 GTI

02,Chevrolet Silverado 6.5 LS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Av det jeg har prøvd, og det er jo ikke allverden.. Men jeg må nesten si at AutoGlym er noe av det værste jeg har vært borti..

Men jeg har aldri vært noen dreven polerer, jeg liker å ha en blank bil da..

Så jeg er klar for å prøve ut noe skikkelige saker snart, for tiden bruker jeg Sonax Ice ettellerannet.. Rimelig lett å legge, fungerer supert på svart plast også, som er en stoor fordel framfor AutoGlym som gjør plasten hvit bare man kommer borti med kluten nesten.

Mye lettere å legge, og veldig drøy. Trengs ikke mange dråpene av den Sonaxen. Men holdbarheten syns jeg er heller dårlig da, syns jeg må legge ny polish etter hver vask omtrent.

 

Skulle hatt noe som hadde holdt seg gjennom 4-5 vask iallfall. Jeg vasker gjerne før bilen er helt skitten, spyler av og vasker deretter med ganske lite bilshampoo i vannet for å ikke vaske bort polishen. Men det er kjedelig å vaske ofte hvis man deretter må polere opp hele bilen hver bidige gang pga dårlig holdbarhet på polishen..

 

Høres ut som du kun bruker håndprodukter? Sonax Ice vet jeg ikke hva er, men mulig du mener Turtle Wax Ice, som er en flytende voks. Har forlengst beveget meg bort fra bensinstasjonprodukter ala TW, men hvis du er ute etter håndprodukter som ikke misfarger lister og plastikk på bilen din, anbefaler jeg deg Meguiars.

Var det merket jeg gikk opp til etter å ha vært misfornøyd med Autoglym. Kjøp deg en flaske med TechWax 2.0, den synes jeg har god holdbarhet og gir god glans.

 

Når du sier at du "vasker vekk polishen", så skjønner jeg jo at du mener voksen og ikke polishen. Polish er det man polerer lakken med etter lakkrens, og inneholder slipemidler for at det skal ha noen effekt samt fjerne riper. Hvis du har clay+lakkrens først, så polish, legger du et MYE bedre grunnlag for at voksen din, som er det siste du legger på lakken (LSP), skal hefte best mulig. Da varer den også lenger enn 4-5 vask slik du sier ;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Høres ut som du kun bruker håndprodukter? Sonax Ice vet jeg ikke hva er, men mulig du mener Turtle Wax Ice, som er en flytende voks. Har forlengst beveget meg bort fra bensinstasjonprodukter ala TW, men hvis du er ute etter håndprodukter som ikke misfarger lister og plastikk på bilen din, anbefaler jeg deg Meguiars.

Var det merket jeg gikk opp til etter å ha vært misfornøyd med Autoglym. Kjøp deg en flaske med TechWax 2.0, den synes jeg har god holdbarhet og gir god glans.

 

Når du sier at du "vasker vekk polishen", så skjønner jeg jo at du mener voksen og ikke polishen. Polish er det man polerer lakken med etter lakkrens, og inneholder slipemidler for at det skal ha noen effekt samt fjerne riper. Hvis du har clay+lakkrens først, så polish, legger du et MYE bedre grunnlag for at voksen din, som er det siste du legger på lakken (LSP), skal hefte best mulig. Da varer den også lenger enn 4-5 vask slik du sier ;)

 

Jeg har litt å lære på dette området skjønner jeg.. :p

Ja, det er nok voks jeg mener når jeg prater om polish da.. Den Sonax flaska er klar gjennomsiktig med blå kork, innholdet er klart som vann men virker veldig fett på fingrene. En bitteliten våt flekk på padsen er drøy nok til å vokse for eksempel begge dørpanelene på ene sida, eller hele taket på en sedan.

 

Har veldig lyst til å prøve Meguiars produktene, og da gjerne hele serien fra lakkrens til siste finish

Men foreløpig har jeg ikke sett meg råd til å handle bilpleieprodukter jeg aldri har vært borti før til flere tusen kroner, så håper jeg får muligheten til å få produktene demonstrert en gang. Så jeg kan se på nært hold med egne øyne hvordan før og etter resultatet egentlig er.

Da kanskje jeg tør å handle produkter også.. Samtidig kanskje lære litt mer om bilpleie før jeg setter igang med det, så jeg ikke ødelegger hele lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår