Gå til innhold

Bruktimport av småbiler! Billigbillig!

Ranger emnet


Audi-quattro

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal man ikke bruktimportere en småbil fra f.eks Tyskland?

Toyota Aygo/C1/107 er kjempegreie biler med god kvalitet etter hva jeg skjønner, men koster skjorta å kjøpe brukt i Norge! Ikke en eneste Aygo fra 09 ligger under 100k!

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=144847723&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=5&maxPrice=5001&negativeFeatures=EXPORT〈=de&pageNumber=1

 

Her er et eksempel på en som koster 4000 euro = 31000kr med dagens kurs. 25% er 7800kr.

Da har du en fortollet bil til under 40k.

 

 

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 28 140,25

Avgift for motoreffekt: 0,00

Avgift for CO2: -3 720,00

(Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 24 420,25)

Bruksfradrag (23%): -5 616,66

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 20 104,00

 

Altså får du en 09 mod Aygo på norske skilter til ca 60.000kr? damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette blir vel da en slags virksomhet som inntekten må skattes av, men slettes ikke en dårlig idè for de som orker!

Jeg tenkte i hovedsak på å importere en slik til sønnen min, da han blir 18 om to måneder, laget en tråd i fjor høst om nyere, billige, driftsikre og trygge biler til 50-70k, det finnes ikke i Norge - men importerer du, da har du jo et stort marked!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er absolutt inne på noe der, husk å regne med at det koster litt å komme seg til tyskland og kjøre bilen hjem igjen, evt. fraktfirma...

burde jo vert ett marked for dette, sikkert mange gamle enker rundtom som kunne tenkt seg en aygo.

og som du sier så er det rimelige å holde, billige å forsikre, driftsikre etc.. så om ungdommen din ikke er altfor opptatt av att bilen skal ha 2 dører, masse plastikk og brukbar motor så er det også en fin bil til førstebil, og siden bilen ikke koster mye i innkjøp så faller den jo ikke så mye som en bil til 3-400 000 vil gjøre.

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en Aygo skulle bli kjøpt kan det vel være at den har 2 dører, men er helst ute etter 4 i så fall - mye enklere å få solgt skulle jeg tro.

Har sett litt på disse C107AYGO'ene, og de blir ganske kule om man setter på feks 35/40 senk og 15-16 tommere ;)

Verdifallet frykter jeg ikke, for om jeg får en inn til 60-70k, med reise evt frakt og toll osv.. så er den 30-40k billigere enn tilsvarende bil solgt i Norge. Så da tenker jeg at den koster minst 50k om et par år? Er jo toyotamotor i alle C1 og 107er, så driftsikkerhet er jo absolutt et salgspoeng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de engangsavgift der? :D Aner ikke, men det høres egentlig logisk ut.. ;)

 

vet ikke jeg heller, men rekner jo med de har det der også, ellers er det jo bare å kjøpe bil og betale momsen så er du på tyske skilter (høres ut som det mangler en avgift inni der). dessuten så vil jo bilen da ha 2 sett skilt, et tyskt og ett norskt sett.

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rett meg visst eg tar feil her, men om ein bil er registrert i tyskland og man importerer denne og får skilter på i norge. er det sånn at man får igjen engangsavgiften i tyskland da`?

 

Engangsavgiften der får du ikke igjen, men om du kjøper bil hos forhandler, så kan du få igjen den tyske momsen når du kommer til Norge

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten så vil jo bilen da ha 2 sett skilt, et tyskt og ett norskt sett.

 

Du vil ha 2 sett skilter ja, men dei Tyske skiltene kan ikke brukes lovligt i det hele tatt lengre, for å få bilen inn til Norge må du ha en export tillatelse på bilen, og da blir den slettet fra Tyske registere.

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står "MwSt ausweisbar", dvs inklusive moms i annonsen, vil du normalt sett få refundert 19 % av kjøpesummen etter at bilen har blitt eksportert ut av EU. Man må alltid legge ut den, og det tar en god stund før man får refundert dette. Kjøper man igjennom noen som importer, kan noen av ofte være villige til å legge ut dette for deg i prisen for importen som en bonus

 

Mvh Frode

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår