9ls trond Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Heisann alle hjelpsomme! Kjøpte meg for noen dager siden en 1992 Passat, og merket under prøveturen at motoren ble meget varm (110 grader). Tenkte med meg selv at det skulle være en smal sak, i og med at jeg merket at radiatorvifta ikke gikk. Motoren på vifta fungerer Byttet thermogiver (den nede på radiator) Termostat MENER jeg åpner (ikke bytta) Sikring ok Finner desverre ikke "skikkelig" koblingsskjema til denne modellen. Motorkode ABS (1.8 liter) Håper virkelig på svar fra dere! :-) Det trengs tydeligvis! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Blir motoren 110 grader under normal kjøring eller kun når den står i ro på tomgang? Byttet termostat i senere tid og montert den feil vei? Om måleren viser 110 grader under normal kjøring så viser instrumentet feil, termostaten åpner ikke eller skovlene på vannpumpa er knukket av. Har du prøvd å laske sammen kontaktene i pluggen til termobryteren på radiatoren? Vifta skal da gå. Gjør den ikke det så sjekk relé og sikring (igjen). Legger med en tegning. Er for Audi 80 B4 men logikken er den samme. [/img] Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9ls trond Skrevet April 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Takker meget for svar! Skal sjekke ut mer i dag :-) Har du peil på hvor rele sitter? Leita forgjeves i går.. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Fant mer knask til deg. http://www.bentleypublishers.com/tech/vw/vw.b3.1993.wiring.cooling.fan.htm Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg