jojr_bjo Skrevet April 14, 2011 Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Jeg kjøpte en C200 97 mod i dag. Dette er en automat Jeg synes den girer tregt når jeg tar kickdown og av og til . Men setter jeg den i 3 går den helt opp til rødmerket før den girer. Når jeg setter den i park å ruser motor går den opp til 4000-5000 rpm og detter litt ned før den går opp igjen til 4-5000 er det turtallsperre på disse eller kan det ha med lamdasonde eller lignende å gjøre. Bør det kanskje byttes girolje når den er treg på kickdown- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr_bjo Skrevet April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Det hjalp selvfølgelig å stramme litt på gassvaieren for å få kickdown til å funke ordentlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 15, 2011 Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Dette er vel en W202 ikke W201? Er det 4 eller 5 trinns kasse? Er det 4 trinns er det ett relè som styrer kickdown, som er elektisk styrt, for at denne skal funke optimalt krever det at både throttlemodulatorwire og vakuummodulatoren er korrekt justert. Er det lenge siden olje og filterskift på kassa bør man starte der. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg