Gå til innhold

Bilverksted Oslo/Akerhus - en mekanisk sjekk

Ranger emnet


mysterio90

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker å ta en mekanisk sjekk på bil for å sjekke ut hvilken deler jeg bør bytte ut. Mekonomen krever 1000kr. Noen som kjenner til verksteder som krever mindre?

 

Skal ikke bytte noe, trenger bare å vite hva som bør byttes som f.eks bremserør, hjullager, registerreim, clutch osv.

Det er snakk om Toyota Carina 96mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du 1000 kroner er så ille for en grundig sjekk da, du tror vel ikke det er gjort på 10 minutter?
Ja, jeg synes at 1000kr er for mye for å få bekrefte det jeg allerede vet. Jeg vil bare være på den sikre siden i tilfelle jeg har oversett noe. Jeg er ikke den eneste her som vet at man kan spare et par hundrelapper ved å høre om pris på forskjellige verksteder. Er samme greie som med tannleger.

 

En 1000kr er ikke mye når man har biler verdt mye, men når man kjører en Toyota Carina 96mod så vil man ikke invistere så mye penger i småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt tips, bruk ett verksted som kjenner bilen/merket, de vet hva man skal kikke grundig på og hva som ikke er noe å bry seg med.

Det jeg mener, er at timeprisene i storoslo er stortsett rimelig høye, for en grundig sjekk så må man regne litt tid, og de vil gjerne ha litt når de ikke får delesalg.

Alternativet er en PKK uten å sende inn resultatet, registerreim kan du sjekke selv, hvor lang tid og kilometerstand er det siden sist skifte, bedømme ei reim visuelt vil ikke si noe annet enn "ser nesten ny ut, ser grei ut, kan ryke når som helst"

 

Det er ikke for å være frekk eller noe, sparer på småkronene selv jeg, men skal du ha ett oversyn over bilen litt mere grundig enn en PKK så tar det fort vekk godt over en time, alt etter hvor grundige de er, og med timeprisene i dag, spesielt der du er så passerer det fort høvdingen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår