RSCosworth Skrevet April 9, 2011 Rapporter Share Skrevet April 9, 2011 hei. jeg har en 124 med 2.5 16V fra 190e. problemet er n�r den er kald s� er den vanskelig � starte. den starter med en gang men stopper nesten altid med en gang etter f�rste fors�k, men andre fors�k s� klarer jeg � holde den i gang, men da kan jeg ikke slippe den under 3000 rpm for da stopper den. men etter � ha holdt den p� 3000 rpm i 3-4 min s� fungerer den ok. n�r den har oppn�dd driftstemp s� fusker den litt under p�drag mellom 3500-4000 rpm og om jeg stopper den og pr�ver � starte den s� m� jeg file litt lengere enn normalt f�r den starter igjen. men ellers s� fungerer den bra.. er det noen her som har hatt samme problemet og vet hva det er som plager den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toryo1 Skrevet April 10, 2011 Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 Har ikke hatt det er her problemet på en 190E, men hadde det problemet på en annen 2.3 16V motor og da var det auto-choken som tulla. Siter D ekkje rust.. d e berre skjønnhets flekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 10, 2011 Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 KE-Jetronic? Varmkjøringsregulator Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSCosworth Skrevet April 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 er vell KE-Jetronic ja.. (mekanisk insprøytning) hvorfinner jeg Varmkjøringsregulatoren da? og hvordan ser den ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Mai 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2011 sjekk sikringene på det blanke relèet ved batteriet. Selve relèet kan også være def. Ellers så er det ikke uvanlig at de drar falsk luft etter hvert. Hender lufttempføleren ryker å da går den ikke ordentlig før den blir varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorgenth Skrevet Mai 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 heisann! det som mestsannsyneligvis som e gale med motoren din er bensinmengdefordeleren din. dette er neo av personelige erfaringer umulig å fikse. eneste måten å løse dette problemet på er å bytte bensinmengdefordeleren din. noe som koster litt skal du kjøpe nytt, da snakker vi fort 30000 pluss om eg ikke tar helt feil. men det kan også være potensiometeret ditt som har strøke med. dette koster under 1000 lappen hos hella, men koster skjorten hos bosch. bensinmengde fordeleren din får du ikke uorginal. dette e noe som må kjøpes nytt eller brukt, men siden du har en 2.5 motor, så e sannsyneligheten liten for at du får tak i en brukt, med tanke på det e produsert rett rundt 9000 av de bilene med den motoren og delene koster så passe mye at folk ikke gidder å fikse det. dette e et svert kjent problem med disse motorene. ønsker deg lykke til videre, mbh Jørgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Mai 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 B.M.F. kostet 8000,- sist jeg sjekket. Det hender det er feil på de (selv reparert et par),men oftest så er det andre ting som er feil. På MB treffet på Gol i helga kom Thorsten Stadler sammen med noen mekanikkere for å hjelpe folk med m102 og m103 motorer. det ble sjekket ca 21 biler å bare en av disse hadde IKKE feil på luftmengdemåleren sin. Da denne er def så fjusker bilen, den stopper, bruker mye bensin å går ikke så bra som den skal. De byttet dyser, tenningsdeler(rotor,fordeler, plugger å ofte kabler) div slanger og lmm. På noen var også relèet som styrer bl.a. tomgangsmotoren def. Dette kom på ca 8000,- ink jobb og justering. Alle som fikk dette byttet merket allerede på tur ut av parkeringsplassen at bilen var sprekere. MB190klubben sammen med MB Entusiastklubb arrangerer treff på vålerbanen 13.august. Da er det mulig at Stadler tar turen med folk og deler, hvis det er mange nok som melder seg på sjekke på forhånd. Grunnen til at vi ønsker påmeldig på denne sjekken av motor er så de skal ha muligheten til å ta med seg de nødvendige delene som mest sannsynlig trengs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg