Gå til innhold

Godkjenne større dekk/felg i vognkort!

Ranger emnet


Daniel 88

Anbefalte innlegg

Har sett på noen 18'' felger til min corolla ee90 92 modell.

 

størrelsen på dekkene er 225/40 18''

i vognkort står det at størrelsen er 155/78 13''

 

er det da lovt og sette på så store felger og går det ann og få det godkjent??

 

mvh

takk for alle svar..

 

er forandringen på rulleomkrets mindre enn 5 % og offsett bytta med 5 eller mindre per aksling så trenger du ikke å få de godkjendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
er forandringen på rulleomkrets mindre enn 5 % og offsett bytta med 5 eller mindre per aksling så trenger du ikke å få de godkjendt :)

 

Hei. Jeg har en Nissan primera gt som jeg skal ha nye sommerfelger til. Har 15" orginal, men kan ha opptil 17" i vognkortet, og vurderer å kjøpe nye med 225/40-18. Vil dette få plass mellom skjermene, og trenger jeg godkjenning på det?:-)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hei. Jeg har en Nissan primera gt som jeg skal ha nye sommerfelger til. Har 15" orginal, men kan ha opptil 17" i vognkortet, og vurderer å kjøpe nye med 225/40-18. Vil dette få plass mellom skjermene, og trenger jeg godkjenning på det?:-)

Takker for svar!

de bør gå bra under sjermene viss offsettet er rett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg 18x8 ET37 og 225.40.18

 

felg/dekk. Skal på en PASSAT 3B orginalt ET med 45. Blir det noe tull med å godkjenne dem eller er alt i orden ? :) Med tanke på at rulleomkrets endringen er på pinelige 0.85 cm (0.43 %). ET forskjellen er på 8 ? Hørte det var noe med max 7.5 endring uten at man må vise den til godkjenning ? Er litt forvirra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

hey jeg har ikke den største peiling på dekk på bil me, har tenkt å kjøpe meg 19" med 225/35/r19 dekk også var jeg på dekkkalkulatoren

195/65-R16 225/35-R19 Endringer Avvik 80 km/t

Omkrets 207.31 cm 201.09 cm -6.22 cm (-3 %) 77.53

Diameter 65.99 cm 64.01 cm -1.98 cm

også i vogn korte står det at mak skal vare 195/65/r16 ror jeg. noen som veit om jeg må til vegvesne og godkjene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår