espenao Skrevet April 2, 2011 Rapporter Share Skrevet April 2, 2011 Hei (første innlegg her på bilforum!), Håper noen kan hjelpe meg med å finne min nye bil. Jeg har nesten bestemt meg for å gå for en Audi A3 Sportback. Den ser helt rå ut, virker driftsikker og er ganske så økonomisk! Perfekt. :) Jeg har brukt Finn.no som min primære kanal for leting, men det er vanskelig å begrense søket nå som det nærmer seg kjøp og jeg er usikker på hvilken årsmodell jeg skal gå for. Hvor mye har kilometerstand å si? Har noen her gode tips for å gjøre et godt kjøp? Jeg har satt 170,000 kroner som øvre grense. Er det noe spesielt jeg burde være oppmerksom på? Dette virker foreløpig som det beste kjøpet for min del: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27017702 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 2, 2011 Rapporter Share Skrevet April 2, 2011 Longlife olje med skift hver 30000 km er ikke bra for motoren (samme hva andre sier). Sjekk servicehefte, de med hyppigst oljeskift er å foretrekke. Ellers er A3 SB en nydelig bil som er god å kjøre. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimp Skrevet April 10, 2011 Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 (endret) Tror jeg heller jeg hadde prøvd og finne meg en 1.9 tdi, den 1.6'n er fryktlig kjip i mine øyne. 1.9 tdi er minst like økonomisk :) Har eid en golf med 1.6 (literen) og kjører nå en 1.6tdi (downsized versjon av 1.9 med commonrail) F.eks: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27511483 Endret April 10, 2011 av Grimp Siter ---------------------------------------------------------------- Audi A3 2010 SB 1.6 TDI Sport Ibis white Concert - Alcantra Sport - Xenon - MFSW ---------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg