joostbl Skrevet April 1, 2011 Rapporter Share Skrevet April 1, 2011 Går det an å gjøre dette selv? 2001 Paasat 2,5TDI V6 4motion Et spørsmål til: hvor kjøåer jeg billig oljefilter? Er dette biltema vare? Hilsen, Joost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 1, 2011 Rapporter Share Skrevet April 1, 2011 Ja. Står i instruksjonsboka. Men om du mangler den: old trip meter button in and turn ign ON 'SERVICE' should be displayed on the LCD panel Release trip button Turn clock button to right to reset. Turn ign OFF Billige oljefilter fra Biltema, Fram m.m. funker sikkert OK, i hvert fall om du passer på å skifte ofte. Ellers koster det ubetydelig mere for filter fra VW, Bosch m.m. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joostbl Skrevet April 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 Takk Bwana! Mere vanskelig var det ikke! Lurer nok så mye på oljeskift intervaller. For meg som gammel traver høres det helt utrolig u å kjøre 20k km uten å skifte olje! Er det sikkert at dette er fornuftig? Hilsen, Joost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magboh Skrevet April 4, 2011 Rapporter Share Skrevet April 4, 2011 Har samme problem med "service oil" som blinker der hvor kilometerstanden står i min vw passat 99 mod. Kan jeg gjøre det samme der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KlausJ Skrevet April 4, 2011 Rapporter Share Skrevet April 4, 2011 Takk Bwana!Mere vanskelig var det ikke! Lurer nok så mye på oljeskift intervaller. For meg som gammel traver høres det helt utrolig u å kjøre 20k km uten å skifte olje! Er det sikkert at dette er fornuftig? Hilsen, Joost Med den motoren ville jeg ikke la det gå 20k mellom hvert oljeskift. Jeg ville heller ikke spart hverken på filter eller olje-kvalitet. Det er en morsom motor, men den har to kjente svakheter, først og fremst kamakslene. Deretter dieselpumpa. For å redusere faren for at kammene skal havarere, er olje alfa omega. Vi snakker om en reparasjon på 40k pluss hvis den skal inn på et VW-verksted, så olje er feil sted å spare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg