Angell18 Skrevet Mars 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 Har en 520i 91 mod. 24ventiler, automatkasse I går da jeg var ute å kjørte, gikk nålen på rødt, skulle fylle på mer kjøleveske, men tanken var full. Letta litt på lokket og kjøleveska var kald. Så det virker så han ikke har sirkulasjon. Varmeanlegget kommer bare med kald luft.. I mårrest da jeg skulle sjekke tanken på nytt (uten å hatt bilen igang) hadde kjøleveske nivået minsket, så jeg kunne fylle på litt.. Har nettopp bytta både varmepumpa og termostaten, da jeg hadde samme problemet før. Etter byttet gikk alt fint i 3 uker, kunne stå på tomgang uten å bli varm. Men nå er alt samme gammle igjen. Hva kan det være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 Det er et h.. å lufte bmw-er må si at et såpass stort bilmerke må klare å få til en annen løsning enn lufteskruen på radiatoren de alltid har hatt. Når jeg har skrudd bmw på jobb så har jeg jekka den opp i fronten og skrudd opp lufteskruen. Prøv det du. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 Hadde du ikke akkurat skiftet vannpumpe ville jeg trodd den hadde skylda. Det ble montert pumpe med metallimpeller? Luftinga av disse kan være en artig ting. Åpne lufteskruen og rus opp, hold nivået høyt i tanken, når det ikke virker å komme luft, lukk lufteskruen, hold ca 2000 rpm, da skal du se en bra spyl i ekspansjonstanken fra radiatoren. Ha bilen i oppoverbakke er alltid en fordel ved lufting av dette. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Angell18 Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 (endret) Da dette sjedde første gangen, ble det så varmt for radiatoren at jengene på luftekruen smelta. så den er nå gjennlimt. men dem som har hjulpa meg med dette mener å la lufta godt:s Endret Mars 29, 2011 av Angell18 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Angell18 Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 vet ikke hva den pompa har:P pompa ble bestilt etter det så kom opp på regnr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiske1 Skrevet Mai 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Hei. Lufting av E39 er ikke noe problem. Men ikke start motoren. (Sett gjerne snuten på bilen litt høyere). Åpne radiatorlokket og lufteskruene og fyll opp med kjøleveske. På min etterhvert vil lufta komme ut fra det laveste hullet. Når det ikke kommer mer luft steng igjen denne, deretter gjør du det samme på neste. Når all lufta er ute fyller du helt fullt med kjøleveske og stenger igjen radiatorlokket. Da er det bare å kjøre. Sjekk nivå neste gang (kald motor 20 gr.) du skal ut og kjøre og du vil se at det er på riktig nivå. Fikk dette tipset av Alf Lie (E39 Guru) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.