Gå til innhold

ABS problemer + diverse - Audi A4 b5

Ranger emnet

keon2k

Anbefalte innlegg

Audi A4 B5 1.8T - 1995mod

1: Her om dagen så begynnte og ABSen og lyse. Var ikke borti bremsen eller noe som helst.

Når jeg starter bilen så kommer det på sånn som airbag lyset osv.. så går den av. Etter noen meter med kjøring så kommer ABS lyset på og er på konstant. Også blinker det ett " ( ! ) " ettersom ABS'en lyser.

Hva kan dette komme av? Dårlige bremser (bremseskiver) ? ABS føler?

2:

Noen anelse om hvordan jeg kan finne ut om bilen min har CHIP også?

Tidligere eier sier det er CHIP i den, men hadde ikke papirer på dette. Så jeg lurer på hvordan jeg kan sjekke om det er CHIP. For om det ikke er det så kjøper jeg en.

3: Jeg har nettopp bygget 2.5" eksos ifra "skjøten" og bak. Er sånn helt grei lyd utav det, men har lyst og bytte ut katalysatoren og skaffe ny downpipe. Så jeg kan ha 2.5" i fra turboen og helt bak. Noen som har noe og anbefale? Har ikke så mye penger. Trenger ikke vere det beste på markede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ta en diagnose og du får ut hvilken sensor som feiler. Kommer gjerne av defekt eller løs sensor/krans eller avstand til tannkrans er for stor.

2. Åpne ECU og sjekk.

3. La resten være som det er, husk at du sliter med PKK om kat er fjernet.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Jeg er fullt klar over at jeg ikke vil komme igjennom PKK, er derfor jeg tar vare på katalysatoren og monterer på igjen før jeg skal på PKK.

Skal ta og sjekke det med ECU'en i morgen når det er lyst ute.

Når det gjelder eksosen på bilen, er det muligt og bygge downpipe selv ved og bruke rør + rørklammer?

Og hvor ligger ABS sensorene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke noe i veien for å bygge eksos selv inkl downpipe, men tror nok jeg ville ha funnet frem sveiseapparatet da ;)

ABS-sensorene står montert mot navene, en for hvert hjul. Er initiatorer som føler på en tannkrans på f.eks. drivknuten. Se bilde under og du forstår.

picture.php?albumid=43794&pictureid=146772

Drivknute med tannkrans

374262_7.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh, forstod det nå :) - når det gjelder bygging av eksos. Jeg har jo bygget ifra "skjøten" til downpipen og hele veien bak med 2.5"

Hvordan kan jeg gjøre det med downpipen? Må vell ha sånn feste som passer innpå katten eller turboen? Er jo skrudd fast der, går det ann og kappe downpipen kanskje på toppen også sveise den på noen rør eller med noen klammer? :P

Har ikke så mye peiling når det gjelder det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider