qbeel Skrevet Mars 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 Har nissan almera '96-modell, kjøpt kraftig anlegg til den og lurer da på hvor kraftig dynamo jeg må ha i forhold til det batteriet og anlegget jeg har =P Jeg har da anlegg på ca. 3000 watt, nåværende dynamo er på 70A; og batteriet er på 600A, 70Ah. Er dette godt nok eller må jeg kjøpe kraftigere dynamo eller batteri eller begge deler? Er det noen som vet om noen dynamo som er kraftigere enn den jeg har om det er nødvendig, så er det bare å linke til den =P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ro0ck Skrevet Mars 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 Det burde gå greit. Kjørte med 6000watt på 70ah batteri i over 1år. Aldri no problem Siter 129.4 db 2 x 12 Kicker L7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Mars 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 Hei Hvis anlegget ditt faktisk bruker 3000 watt må dynamoen gi 250 Ampere for å unngå å tappe batteriet. 3000 watt er nok uansett bare en skryteverdi, og faktisk forbruk ligger på en brøkdel. Så problemet er nok ikke-eksisterende. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qbeel Skrevet Mars 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Okei, takk for svar ;) Da prøver jeg med det sånn som det er og satser på at det skal gå =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg