Frontlykta Skrevet Mars 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2011 Hei! Har en Volvo 740, 90 modell, 2.3 l. Problemet er at rattet har blitt veldig tungt, men bare når jeg svinger til venstre. Til høyre fungerer den som akkurat som vanlig. Er problemet snekka? Noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mars 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2011 Hvis bilen er gått langt, kan det være styresnekka ja. :) Siter Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjuførr'n Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Jeg har akkurat samme problem som deg, så hører gjerne fra deg om du finner noe løsning på det:) Hos meg kjenner jeg også at det "hakker" litt.. Akkurat som det er noen punkter der det er tyngre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frontlykta Skrevet April 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2011 Will do! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grønnesby Skrevet Juli 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2011 Skift tannstanga. pass på at du ikke får skit i ventilene ved montering av ny tannstang. enkel jobb, tar ca 1-2 timer å skifte den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjuførr'n Skrevet Desember 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2011 Har du funnet noen løsning på dette? Jeg har samme problem, og har prøvd å bytte tannstanga uten hell.. Fått tips om at det kan være noe med leddene på rattstammen også, men syns det virker tvilsomt siden det bare er til venstre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 Se over leddene på "rattsatmmen". Når disse blir dårlige kan bilen godt bli tung på styringen, og ikke nødvendigvis like tung begge veiene. Du kan prøve å smøre de opp, men var jeg det byttet jeg de for å være på den sikre siden. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Januar 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2012 Hadde det samme på en 740 TIC jeg hadde. og da var det topplagrene på fjærbeina som var årsaken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg