Gå til innhold

Heftig bass, masse dunk og vibrasjoner, skader bilen?

Ranger emnet


Alldo

Anbefalte innlegg

hei.det skader ikke bilen i den forstand.men at det sliter på dynamo er en annen sak.har aldri hørt om en bil som har tatt skade av bilstereo.er jo mye skrøner historier som går rundt da.men er bruker/monterings feil som det oppstår "skader"av.men er anlegg krever også litt vedlikehold.sjekke jordings punkter og diverse.sjekk at alt sitter godt.for skruer løsner faktisk over tid. mvh kim

Endret av kimafro

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan det, og det skjer ofte, men det er fordi folk ikke demper bilene sine, og bare monterer inn en masse bass osv. Hadde de brukt noen kroner på å dempe det meste av bilen, så kunne de kjøpt litt billigere suber, og fortsatt fått masse trykk, for da kommer trykket der det skal fremfor å fordele seg i alt av metall og skape resonans osv.

Det er INNI bilen du skal ha lyden, ikke utenpå eller i karosseriet ;)

 

Ps, hvis noen er veldig imot at jeg begynner å svare litt her i bilstereodelen igjen, så får de rope ut så skal jeg heller slutte med det og ta det på pm i steden ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der var drøyt bygd da.hehe.er ikke noe bagasjeroms anlegg nei ;) gull å se at noen bygger sånt.satan for en port i den volvoen.den bilen(ene) er helt sikkert ikke lyd isolert heller.hehe.detta redda jaggu dagen gitt.mvh kim

Endret av kimafro

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan det, og det skjer ofte, men det er fordi folk ikke demper bilene sine, og bare monterer inn en masse bass osv. Hadde de brukt noen kroner på å dempe det meste av bilen, så kunne de kjøpt litt billigere suber, og fortsatt fått masse trykk, for da kommer trykket der det skal fremfor å fordele seg i alt av metall og skape resonans osv.

Det er INNI bilen du skal ha lyden, ikke utenpå eller i karosseriet ;)

 

Ps, hvis noen er veldig imot at jeg begynner å svare litt her i bilstereodelen igjen, så får de rope ut så skal jeg heller slutte med det og ta det på pm i steden ;)

 

Hvorfor skulle noen ha noe i mot det?

 

 

Klarer du eller noen du kjenner å snekre sammen noe som spiller bedre, så er dere flinke;)

Skulle ikke være så vanskelig. Hmm kanskje jeg skal gjøre det. :afro

Endret av bil-stereo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke synes det ser så vansklig ut, så kan du umulig ha særlig peiling. Klarer du 152,1dB @ 30hz og FORTSATT kunne spille musikk, og ikke bare bråk, så er du flink. Men nå viser det seg ofte at folk som bare skal ha høy bass, ikke helt hvordan musikk låter da.. Har sitttet i mange biler med store mengder bass, men alt som tilhører midbass og mellomtone er totalt fraværende. Og de tror faktisk at anlegget er bra....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke synes det ser så vansklig ut, så kan du umulig ha særlig peiling. Klarer du 152,1dB @ 30hz og FORTSATT kunne spille musikk, og ikke bare bråk, så er du flink. Men nå viser det seg ofte at folk som bare skal ha høy bass, ikke helt hvordan musikk låter da.. Har sitttet i mange biler med store mengder bass, men alt som tilhører midbass og mellomtone er totalt fraværende. Og de tror faktisk at anlegget er bra....................

 

Ok, så personen som satte sammen det anlegget der er med andre ord verdensmester? Ettersom han fikk det til, mener jeg, for man må jo BÅDE være flink OG ha peiling.. (........................................):pray

 

Var ikke akkurat som om du spesifiserte HVA som var bra lyd da du postet heller, så svaret mitt ble jo deretter.

 

Kan jo kanskje informere om at jeg er _litt_ over gjennomsnittlig kresen på lyden, om det hjelper noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så personen som satte sammen det anlegget der er med andre ord verdensmester? Ettersom han fikk det til, mener jeg, for man må jo BÅDE være flink OG ha peiling.. (........................................):pray

 

Var ikke akkurat som om du spesifiserte HVA som var bra lyd da du postet heller, så svaret mitt ble jo deretter.

.

 

Når du skriver som om du mener at det der er enkelt, og tydligvis ikke har ekstremt mye peiling, så får du svar deretter. jeg aner litt oppsnasenhet fra innleggene dine, arrogant oppførsel er ikke noe særlig..

 

Det er Hifonic som har bygget anleggene, og han er ca. den mest gærne byggeren i Norge som også får bra lyd.(jaja bassdal er gal han og, men tviler på at det låter noe i nærheten av Hifonics)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår