stigzy Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Hei og god dag:) Kjøpte en Skoda Octavia 1.8T for noen måneder siden og er veldig fornøyd med bilen. Plutselig da jeg startet bilen for noen uker siden kommer det opp i et mini display med instrumentene "Oil service". Bilen fikk oljeskift rett før jeg kjøpte den (I følge forrige eier, men om det stemmer vet jeg ikke). Er det slik at Oil Service kommer automatisk opp etter så og så mange KM eller kommer den opp når bilen kjenner på seg at nå trenger den virkeligen oljeskift? Lest gjennom instruksjonsboken og fant ingen ting om det der. Takk for svar på forhånd! -Stigzy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein Frode Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Denne meldingen kommer opp etter et forhånds bestemt km interval. Han har sikkert ikke nulla denne telleren sist han bytta olje :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigzy Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Flott, takk for veldig rask respons :-) Har du tilfeldigvis peiling hvordan den nullstilles? -Stigzy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein Frode Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Vet ikke om du får nullstilt denne uten en type vag.com. men kansje noen andre som vet om en løsning? Vet eldre biler kan nullstilles med en prosedyre ved å holde trippteller knappen inne før du setter på tenninga osv, men begynner å bli lenge siden jeg jobba hos møller så husker ikke så godt lenger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSmk1 Skrevet Mars 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 meldingen om olje service kommer også tidligere opp hvis du har mye små kjøringer, altså hvis det egentlig er intervaller på 30 000 så kan den også komme på 20 000 feks. hvis man kjører lite. og man må nok bruke vag.com ell en VAS tester for å slette serviceintervall anviseren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigzy Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2011 Fikk faktisk slettet intervallen selv ved hjelp av instruksjonsboka. Egentlig knotete måte å gjøre det på, men gikk i hvertfall bort :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSmk1 Skrevet Mars 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2011 hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg