Gå til innhold

sony black panel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

CDX-M630 kanskje?

 

Originalkoden er '0000' i allefall.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, og har den vært forandret kan du vel sikkert fjerne den ;)

 

Undersiden av enheten, ett lite rektangulært hull med tre loddepunkter inni (eller var det 4 på 630'en?).. Uansett om det er tre eller fire.. Lodd dem til hverandre og koden er borte for godt (fjerner hele kodevalget på enheten).

 

Hvis du har fjernkontrollen (original-kontrollen kan du sende meg en pm så kanskje man kan løse det via den.)

 

-Zett

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge tråden, men virket som Zettie hadde litt peilig på detta her!

 

Har en Sony CDX 700M (tror jeg) som jeg har ødelagt fjerkontrollen til og av en eller annen grunn koster denne kontrollen 1000kr!!! og jeg trenger den til å taste inn koden og kan ikke bruke standard fjerkontroll (har prøvd). noen måte jeg kan lure meg unna på??

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei VWfan ;)

 

Er sikkert en CDX-M700 du har, ja :)

Fjernkontrollen (RM-X95 eller var det 96?) kan vel kjøpes forholdsvis billig fra omtrent hvor som helst..

 

Enkle måten:

Lån en fjernkontroll og: Sound -> mode -> att -> open/close

 

RM-X117 fra Sony CDX-M630 (nevnt over her, funker som fjell, mangler pty-knappen - ellers helt identisk fjernkontroll) Eventuellt RM-X116 fra Sony CDX-M610 (men denne må åpnes fordi den ikke har open/close-knapp, denne er skjult inne i fjernkontrollen men _er_ aktiv og kan da brukes (!))

 

Tunge måten:

Du kan, som på de fleste Sony'er, ta bort koden ved å lodde sammen de berømte punktene..

Hullet er under og helt i front, rektangulert. Der ser du flere loddepunkter, lodd alle sammen så dem forbinder hverandre - voila! ingen mer kode :)

 

- Zettie

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter RM-X 95 tror jeg, hørtes kjent ut... har hørt flere steder, inkludert i sverige. og alle skal ha 1000kr. så hvis du vet om billigere så si ifra! Har lånt fjerkontroll et par ganger, man er lissom like langt hvis noe skjer....

 

bare å lodde de tre punktne sammen...hmm...noen risiko forbundet med dette eller? :) må vel av med metall kassa rundt kanskje?

 

takk for hjelpen!!

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Ingen risk ved å lodde, punktene er åpne der for ett formål.. Dette er rett og slett å fjerne kodemuligheten helt. Grunnen til dette er at enkelte biler har tyverisperrer som tuller med sony'en, slik at man må taste kode HVER eneste gang man slår på enheten, og det kan bli for slitsomt for enkelte...

 

AV UK Ltd selger forresten originale fjernkontroller, tror dem tar 450-500 for dem.. http://www.avukltd.com

 

Ps,

Litt offtopic, men hvilken pc sitter du med? Stasjonær eller bærbar?

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv denne spilleren en gang, og vist ikke jeg husker feil opererte Sony med 4 ulike koder.... Husker ikke hvor jeg leste det, men meg og en kompis hadde ihvertfall ulike koder...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig 7 brukerkoder og en masterkode, trådstarter har fått alle 8 per pm :)

 

Enkleste er jo dog bare å fjerne alt som heter kode, mye greiere for brukeren, men ack så mye dummere hvis man får innbrudd i bilen... Uansett, har man en bil som folk vil bryte seg inn i bør man vel uansett ha alarm såeh...

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg se å komme meg hjem å prøve å finne disse punktene dere snakker om da:) Sitter på en stasjonær pc, bytter litt rundt egentlig, men de er kobla opp mot et relativt stort netverk tror jeg. Er i forsvaret serru.

 

sjekket forresten linken du ga meg, kom på litt over 500kr pluss frakt.. hvordan fungerer det med moms og sånn? noen som har noen erfaring med disse folka? så iallefall ut som de hadde ENDEL fjerkontroller...hehe:)

 

Takk for hjelpen!

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rette typen..

Kun RMX-113 og 114 som bilradiospesialisten har og den kan brukes til å styre enheten men IKKE til å legge inn kontrollkodene.. Dem kan sikkert skaffe lik som originale dem, men dem koster deretter også da.

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig hjemme og har tatt en liten kikk på spilleren, det er to hull under, et på venste og et på høyere side når jeg hoder spilleren med kablene mot meg. regner med det da er punktene i hullet til venstre som ska loddes? der er det 3 punkter og hullet er rektangulært... får satse på det og håpe det beste:)

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkt jeg skulle prøve å bare stikke et el annet på punktene sånn at jeg så om det funka, men når jeg skulle prøve så hadde jeg plutselig ikke 12v i bilen.... så må løse det problemet før jeg gjør et nytt forsøk :)

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår