chev64 Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Jeg har en 01 Passat, 1,9 TDI I det siste har jeg noen ganger problemer med motorytelsen. Hvis jeg har gitt på litt ut fra kryss mister den plutselig motorkraft, som om turboen kobler ut. Da går den fryktelig dårlig. Problemet har blitt borte når jeg stopper og starter motoren på nytt. Problemet har forverret seg, ved at den nå kan gå dårlig allerede når jeg starter bilen. Da har det bedret seg når den får litt turtall igjen. Virker som at når den når et visst turtall så kobler turboen(hvis det er det det er) inn igjen. Håper noen kan hjelpe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teddy88 Skrevet Mars 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 hvis turboen overlader. så går den i nødprogram... kan være vakumklokka på turboen som går tregt,. evt ladetrykks ventil eller MAP sensor.. Siter JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER PM FOR SPM eller mail Gettoblaster@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentm Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 det kan være diesel filtre er tett også da. da får den ikke nåk suppe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chev64 Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 Det viste seg å skyldes luftmengdemåleren. Det var det jeg hadde mistanke om også, men ville ikke skrive det i opprinnelig innlegg slik at jeg ikke "påvirket" noen svar. Symptomene var svært tydelige, og jeg sendte også en henvendelse til Møller der jeg også spurte om det skyldes luftmengdemåleren. Fikk til svar at de ikke hadde noen erfaring med at de beskrevne symptomene skyldes luftmengdemåleren. Merkelig, for jeg har forstått at dette er et "vanlig" problem på 98-02 VAG. De foreslo selvfølgelig å ta inn bilen for undersøkelse. Luftmengdemåleren var svært lett å skifte, så tipper jeg sparte en del selv om jeg tok en sjanse.(kostet i underkant av 1000-lappen) Tipset om at det kunne være luftmengdemåleren fikk jeg forøvrig herfra: http://www.trimchip.com/test/tekniske%20artikler/LMM.shtml Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg