perskram Skrevet Mars 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2011 (endret) W124, 230TE (1990): Jeg kjører en fast rute, ca 3km, en del oppoverbakke. Slår av motoren, starter igjen etter 5 min. Da rister bilen noe helt j* og sliter verre enn verst. Dette skjer ofte, men ikke alltid. Verkstedet klarer ikke å gjenskape feilen og skjønner ikke hva som er gærent. Det er bare ved varmstart dette skjer, og tilsynelatende bare etter denne korte kjøreturen. Motoren går som ei klokke på verkstedet. Har vært til grundige undersøkelser hos BOS (som ikke har kompetanse på så gamle biler, ifølge dem selv) og nå står den hos Keeen Auto teknikk som er bra på gamle MB. Tidligere har motoren normalisert seg, men nå sist før jeg satte den på verkstedet, prøvde jeg å starte bilen igjen etter ca 1-2 timer - da starta bilen og så døde mptoren. Prøvde igjen: bilden starter og så dør motoren etter 2 sekunder. Får frakta bilen til verkstedet, og der går motoren helt fint. :(:( Endret Mars 3, 2011 av perskram Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knurt Skrevet Mars 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 Har sjølv vore borti dette problemet, og fått litt problemer med det. Det som skjer er at når bilen blir kjørt eit lite stykke og ikkje blir skikkelig varm så blir det nesten umulig å få start på bilen rett etterpå eller mange minutter etterpå. Ei løysing som ikkje er så lur i lengden er å kjøre bilen til du ser at termostaten har opna seg, dette kan bli til ein tur som er litt lengre enn 3 km. Ein lurare ting å gjere er å bytte ut fordelerlokket med eit nytt eit. Du vil då merke at bilen går normalt igjen, men dessverre så vil problemet dukke opp igjen etter ei stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perskram Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 Hmmm, så du har også opplevd det. Og så kommer det igjen selv om man skifter fordelerlokket? Hmmm, det er da forbasket. Men det må da være en del som kan skiftes og få en slutt på problemet???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knurt Skrevet Mars 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2011 Er nok ein svakhet på bilen dette. Spørs om det går an å vaske fordelerlokket kanskje, ikkje veit eg. Men slikt er no slitedeler så innimellom må man bytte dette også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg