Gå til innhold

Soundstream Arosa: Seat "Psycho" Arosa prosjekt

Ranger emnet


Rockford Seat

Anbefalte innlegg

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Rockford Seat

 

Genialt dempet... må vel legge til at den orginale dempingen er tatt bort... tror ikke den gjør noe forskjell da den er en hel plate som er 0.3 cm tykk og laget av bølgepapp !!

 

Plass i bagasjerommet er det ikke så mye av.. jeg har ett meget stort rom der reservehjulet normalt sitter, og baksetene har jeg kastet ut... så plass er det nok av !

 

Hvis du ser på bildet som jeg bruker som avartar så er det den bassen jeg har planlagt å sette inn. 2 stk 10" som på bildet mitt..

Jeg skal ha 2 stk monoblokker som jeg syncer til de 10" og det vil gi ca. 2x1800W RMS (Akkurat passe :D ) Skal sette inn to stk 4 kanalere på 4x100W RMS samt 3 stk Genesis batterier på 70 amp hver. Har planer om noen syke kasser (lukket) men forsker litt på hvordan det skal se ut.. 10" veier ac 28 kg etter hva jeg har hørt så det begrenser planene noe.. Hadde tenkt til å lage basskasse formet som en kule stående på tre hule søyler (til å trekke kabler i) men det utgår pga vekt.. Masse planer så vi får se når produktene ankommer hva jeg finner ut.. men først skal jeg gjøre en del grunn arbeid.. lyddemping :D , hellakkering, oppgradere bremser osv..

 

Nei stå på med kasse ideen!:) Kan du ikke sveise di tre stengene i jern og lage plater for festing av subkasse og til å sette fast det hele i fast i gulv el. å så kle det hele i glassfiber da? Speci er bra!;) Så lenge det er stilrent da..:rolleyes:

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hillmeister

Detta blir det nok trøkk i Lars..:D :D

 

Men, du burdte vell kanskje tenke på navnet/nicket ditt nå, er vell ikke så mye råkkfård i arosa`n lenger..:cool:

 

Jepp! "Resonant Seat" burdte stemme bedre.

 

Eller "Resonating Seat" om du skulle spise for mye surkål en dag, hehe :P

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg kommer nok fortsatt til å ha endel Rockford ting i bilen tenker jeg.. Driver å sjekker ut noe koblingsmatriell og kondiser bla.. så tiden vil vise.. Enkelte andre merker på det feltet som er oppskrytt og overpriset *dukke*

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter Lars, har jeg en liten misstanke om at jeg er kanskje den personen som er mest spent på resultatet av byggingen. Har en liten misstanke om Arosa'en kommer til å vekke endel oppsikt i 2004. Blir jo endel nye ting som aldri har vært vist i bil i Norge før.

 

Stå på Lars!!

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING:

 

Hvis jeg rekker det mellom jobb og avgang bilmessa i Stockholm, i dag, så skal jeg legge ut bilder og video av taket etter 2 lag med Brown Bread. ;)

 

Ett lite tips til å legge asfaltmatter i tak og dører så lønner det seg å dele opp i ganske små biter f.eks 15*15cm lettere å jobbe samt at hvis det skulle løsne noe så er det en liten bit i stedet for halve taket som detter ned.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleger ut tilsvarerde videoer som sist bare med 2 lag Brown Bread i hele taket. Tak trekket er forøvrig ikke montert her heller, og han som sitter inne i bilen banker vesentlig hardere enn han som sitter inni på de to første filmene...

 

http://home.no.net/larsenge/2004/tak3.avi ca 17 mb

 

http://home.no.net/larsenge/2004/tak4.avi

ca 5.5 mb

 

Noen som hører/ser en forskjell ???

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic:

 

Kunne ikk edy meg, men måtte legge ut et søtt lite bilde av 10" til Rockford i profil :D

 

xxx10

 

Flere som får antydning til sikling i munnviken...? :D

 

Ontopic:

 

Blir nok Brown Bread på meg også til sommern...

Eller kanskje monter litt etter påske...

 

Er iallefall overbevist :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Offtopic:

 

Kunne ikk edy meg, men måtte legge ut et søtt lite bilde av 10" til Rockford i profil :D

 

xxx10

 

Flere som får antydning til sikling i munnviken...? :D

 

Ontopic:

 

Blir nok Brown Bread på meg også til sommern...

Eller kanskje monter litt etter påske...

 

Er iallefall overbevist :D

 

XXX10 ser ikke slik ut i dag. Har et helt annet chassis, og membran.

 

Er rimelig høy siklefaktor på XXX elementene til RE. Alle elementene til Re kommer nå med polert bakplate.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

 

XXX10 ser ikke slik ut i dag. Har et helt annet chassis, og membran.

 

Er rimelig høy siklefaktor på XXX elementene til RE. Alle elementene til Re kommer nå med polert bakplate.

 

mvh

 

Høy! Syntes det var noe som ikke stemte helt ja, gikk litt fort i svingene der :P

Men magneten er vel like gedigen...?

 

Ser absolutt bedre ut sånn som den er i dag.Tipper kjøleegenskapene er kraftig forbedra også med det nye chassiset.

 

En tulling på sounddomains forumsider har forresten 4 18" RE XXX. Hakket før en har luftputebil når han vrenger opp litt der tenker jeg :eek:

 

Vet du forresten når 6" XX kommer og om det kommer et komponent sett i XXX serien snart?

 

Er rimelig spent på forsterkerne også. RE slår på stortromma virker det som...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komponentsettet XXX6,5 kommer i mars/april, samme med RE comp, som er et billigere frontsett. Forsterkerne er og klare da.

 

Alt ser meget spennede ut.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår