jospen Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 forsterkeren min stopper bare når jeg spiller høyt slik at den røde lapen på forsterkeren begynner og lyse. så må jeg slå av og på spilleren for den skal starte igjen. har en 50 kvadrat liggende fra batteriet og bak og spiller egenlig ikke spesielt høyt. jeg vet at det kan være for at forsterkeren får for lite strøm for og drive subben og den kobles ut for og ikke skade noen kobonenter. men kan det være at subben trekker for mye slik at utgangen er for liten slik at den kobler ut og ikke pga strøm mangel? :O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrijey Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Greit nok at du har 50 kabel på +... men har du tilsvarande på minus?? vist ikkje har det jo ingen verdens ting for seg =P At forsterkeren går i protect kan vere forutsaka av fleire ting, ofte feil i elementet som gjer at når du skrur opp blir elemente ustabilt og forsterkeren kutter så den ikkje skal skade elemente... prøv med ein anna subb ;) Siter -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 To muligheter: 1. Du har for dårlig kabling. Å ha 50mm2 på pluss fra batteri er ingenting. Du må ha fra batteri til kaross, fra dynamo til pluss og fra pluss og bak. Jord skal også være tilsvarende. 2. For lav last på forsterker. Mulig forsterkeren din ikke liker lave motstander, så sjekk om den tåler lasten du har koblet på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jospen Skrevet Mars 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 men hvordan sjekker jeg lasten??:O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 men hvordan sjekker jeg lasten??:O Lasten er den samla impedansen på dei høgtalerene du har kobla til forsterkeren. (pr. kanal) So info om forsterker og høgtalere er greit å vite for oss som skal hjelpe deg. Er 3 ting som er lurt å oppgi for at du skal få hjelp fortast muligt og mest nøyaktivt. Og det er info, info og info Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jospen Skrevet Mars 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2011 nå har jeg prøvd og kjøre en annen sub på forsterkeren og den har jeg ingen problemer med... når jeg kjører begge samtidlig, så når jeg skrur min sub opp blir den lånte suben lavere automatisk og forsterkern kutter bare ut etter pitte litt høg spilling :/ jeg fatter ikke hva det kan være. iværtfall så har jeg: sub: http://www.planethifi.no/shop/products/ALPINE-SWS%252d1223D.html forsterker: http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=13284 kjører suben på 2 porter som er brokoblet på forsterkeren, og brokoblet spolene på suben, og sub'en er det eneste jeg driver på forsterkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DBsplaTT Skrevet Mars 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2011 (endret) Altså, du har en 4ch forsterker, hvor du har brokoblet så du har 2 kanaler ut? Da må du i så fall seriekoble suben din på bare den ene brokoblede utgangen. Forsterkeren tar ikke lavere enn 4 ohm i brokoblet, og subben din er 2 spoler hvor begge er på 2 ohm. Seriekobler du disse, får du 4 ohm, parallellkobler du spolene får du lave 1 ohm, å det takler ikke forsterkeren din litt en gang ): Du seriekobler spolene ved å ta + på spole 1 til - på spole 2, + fra spole 2 til forsterkeren og - fra spole 1 til forsterkeren :) Endret Mars 5, 2011 av DBsplaTT Siter Kjøper du A, så følger resten av rekka etter...... Ny Forsterker, ny dynamo, ny simmering.... Ny sub, ny hattehylle... Ja du skjønner tegninga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg