Gå til innhold

Et bilde, flere bidrag :)

Ranger emnet


L3rr1

Anbefalte innlegg

Som sakt før, jeg er ikke noe god innen photoshop og prøver og feile og lære, en chop som denne, tar du med deg videre som lærdom. Jeg prøvde og brushe litt, men fant ut at da bler det hverfall kast materiale. Lyst og dele en liten tutorial på hvordan du brusher, og får det til så bra? Jeg prøver og failer, det du lærer av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jeg kan dele det lille jeg har fått til i alle fall.

 

Bruk gjerne farger fra bilen du skal brushe. Merk av et område du tenker å brushe og brush alt i det du synes ser ut som hovedfargen. Bruk deretter stor brushstørrelse med lite hardness (0%), og brush så highlighfargen (det lyse partiet) der lyset normalt treffer, og så shadow (det mørke partiet) på de partier som vil være innovervendt på delen. Dersom delen går fra lys til mørk kan det også være greit å bruke lys på halve delen og mørk på den andre halvdelen, og deretter bruke colormixer brushen for å mikse de sammen på midten. Da får man en flott glide over i neste farge effekt. Skal du brushe harde linjer, vil det være greit å først markere av området hvor linja skal gå, slik at man eksluderer det på andre siden. Brush deretter med highlight eller shadow fargen, alt etter hva det er du skal få frem. Det kan også være greit å klatte på litt farge som deretter smudges utover med smudge tool. Tilslutt når det ser ut som en litt toonet del, kan man legge på litt støy. Rundt 1-2% Gaussian monochromatic støy skaper en flott metalliclakk effekt.

 

Jeg brusher for det meste med tegnebrett, men det går fint med mus også. Jeg bruker mye kombinasjon av brush, colormixer og smudge når jeg brusher. Lykke til med brushingen!

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen.

Jeg er ikke helt sikker på hva brushe vil si, noen som vil forklare det litt grovt. Og er det best og bruke tegnebrett i forhold til mus?

Nesten akurat bestilt meg tegnebrett, men det blir nok mest brukt til å tegne diverse ting :p

Men blir nok til at jeg prøver meg på no på biler også.

 

PS. Sorry at jeg spørr om dette i denne tråden, men her var det mest aktuelt og spørre.

Endret av tawern

Skarn ha no gamalt og billig så fårn regne mæ litt ekstraarbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brushe vil si at man tegner eller sprayer på en farge, gjerne med en stor "åpning" og veldig myk "pensel", sånn at kantene gradvis går fra fargen man tegner og til ingenting. Brushe vil i korte trekk si at man tegner for hånd. Noe som er fullbrushet, er 100% tegnet for hånd, og inneholder ikke lånt/donorgrafikk. Jeg foretrekker å brushe med tegnebrett.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Kjekt med flere choppere. Og kjekt med flere felleschopps.

 

Her har du mitt svar på Golf IV choppen.

Håper den faller i smak. Utenom donorgrafikk, som felger og intercooler, er alt annet brushet.

 

litt klarlakk og skygge under bilen så :D men respekt! fyf du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bare fortsett å brushe, så kommer det seg fra gang til gang. Panserforlengelsen ser naturtro ut.

 

Fronten ble litt flat, men du er inne på det. Savner litt lysere grafikk på siden. Og så synes jeg kanskje at det var litt mørkt på innsiden av felgene.

 

Og så vet jeg ikke helt hva du har gjort med bakdøren, men om du har tenkt å ta den bort, må du huske på å flytte alt det andre. Det er endel jobb å gjøre førerdøren større, flytte på B-stolper, og endre på vinduer, men for at det skal se ut som en 2 dørs, må man nesten gjøre det. En 2 dørs har ikke vinduer bak som kan rulles ned f.eks, og har normalt større dører fremme enn en 4 dørs har.

 

Keep on the good work!

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår