Girebirger Skrevet August 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2011 blir du ferdig til ramfjordmoen da? Håper på det, kjørte drag mot en Mazda 626 med overkant av 110 hk, han dro ikke ifra før i 3. giret! haha :D Nei, må vel komme med en liten update og bilder om hva som har foregått den siste tiden, til tross for litt lite komentarer og tilbakemeldinger den siste tiden. Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 Her kommer et litt viktig spørsmål som jeg trenger svar på RASKT! I boka står følgende: "1. Originaltank Bruk av originaltank forutsetter at den er montert på original plass og i originale fester eller bedre. Det kreves også at original plassering er i bagasjerommet eller under bilen. Hvis originaltank sitter under bilen skal den beskyttes med en plate som er maksimum 4 mm tykk for å unngå at tanken skades. Platen må være av metall og tillates ikke festet i tank." I og med det ikke står minimum tykkelse, brukte jeg en plate på 0,7 mm tror jeg, det bakre festet er festet i dørken, poppet fast. og framme festet jeg den inn under klemmene som holde bensintanken, som da vil si at den ikke er festet i bensintanken, men i klemmene, altså, den er klemt mellom klemmene og bensintanken. Tror dere dette holder på TK, eller mener dere at det ikke er lov? Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilcrosss Skrevet August 17, 2011 Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 det holder nok til tk. TK'ene i nord er så sløv at du trenger neppe å bekymre deg. Siter Volvo 745 91' Turbobil Toyota Corolla 92' Konebil VW Caravelle 88' Russebil Volvo 245 91' Bilcrossbil Opel Kadett C 78' Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 takker! godt at det iallfall er EN igjen som er her å ser, men skal snart komme med en mega update å masse snax, driver også å bygger en hjemlaget catchtank til under 100 lappen, som tilfredsstiller kravene i boka :P Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2011 (endret) Etter de første oppstartene av motoren, skjønte jeg at et par oljelekkasjer måte tettes, jeg heiste ned motor og girkasse, og tettet to oljelekkasjer, en mellom girkasse og motorblokk, det viste seg at bunnpannepakningen var ødelagt rett under tettningshuset til veiva. Så jeg tok bort pakningen, og la heller en silikonpakning der. Den neste lekkasjen jeg tettet var en som satt helt på tuppen av girkassen, det var bare et lita sprekk, så jeg tettet den med sikaflex. Når det gjelder motor, har jeg en liten tråd på det her http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/281007-weber-32-36-dgv-pa-golf-2-a-2.html Har også laget meg en oljeoppsamler, såkalt catchtank, jeg fant en plastdunk som var av litt hardere plast, boret hull, satt på et plast rør med Ø 15 mm cirka, også tettet jeg rundt med sikaflex, og koblet slangen på den og til toppdekslet. Vindusnettingen er også på plass. Etter anbefalinger fra andre folk her på forumet, så har jeg også montert opp en Turteller. Må inrømme at det er litt høvelig å vite turtall. Bukplate har jeg også fått skrudd opp, så jeg ikke slår sunn bunpanna på store steiner eller andre ting som kan ry utav andre biler. Girkasse ute Gliset på tune Maskineri Catchtank Bukplate Cockpit Endret August 18, 2011 av Girebirger Link virket ikke Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2011 Bilen er ferdig, gjenstår bare TK! :D Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilcrosss Skrevet August 19, 2011 Rapporter Share Skrevet August 19, 2011 bra det! da er du klar til tromsøløpet? Om du kjører junior kan det hende vi møtes:) btw; syntes det ser ut som om du sitter veldig langt bak med stolen? Siter Volvo 745 91' Turbobil Toyota Corolla 92' Konebil VW Caravelle 88' Russebil Volvo 245 91' Bilcrossbil Opel Kadett C 78' Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2011 Ja, er klar til det. Om ikke han som skal ta TK til uka somler altfor mye. Skal melde meg på som debutant, så om det ikke blir flere debutanter, så kjører jeg lamme juniorene. Stolen passer meg perfekt, jeg er 180 høy, så jeg sitter akkurat perfekt, klan vel hende at bildet lyver :) Ja, du må jo komme bortom og hilse på ^^ Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilcrosss Skrevet August 19, 2011 Rapporter Share Skrevet August 19, 2011 akkurat :) Ikke meld deg på som debutant da!! bare tull, kjør ordentlig løp :) Siter Volvo 745 91' Turbobil Toyota Corolla 92' Konebil VW Caravelle 88' Russebil Volvo 245 91' Bilcrossbil Opel Kadett C 78' Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2011 haha, ja, har ikke akkurat så høye forhåpninger om å komme langt opp på lista, men så vidt som jeg vet så kan alle finalebilene i junior legges bud på, vet ikke om det er så vanskelig å kjøre seg til C-finale, å og bilen min ryker på bud, blir jeg ikke glad for å si det sånn! Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 Gikk gjennom TK med glans! Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2011 Har noen ting til som jeg skulle ha gjort med Golfen, det er følgende: -Bygge tårnstag -Sveise stag fra forover-streverne til torpedovegg -Sette på planet topp -Lette panser, dører og bagasjelokk -Ta bort originaltank og sette inn båttank Men det kommer siden, fattern å jeg var også å hentet et gammelt campingvogn-understell, som jeg skal bygge bilhenger av, kanskje det kommer tråd på det også, får se ;) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nystuen Skrevet August 26, 2011 Rapporter Share Skrevet August 26, 2011 I stedet for å sette på plana topp på den motoren der så ville jeg heller ha skaffa en 1.8 Gti motor :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2011 Har man liggende må man prøve :) Tror heller ikke jeg blir å bruke så mye penger på bil før jeg skal kjøre i åpen klasse. Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Har da modifisert håndbrekket litt, bøyd det utover og litt opp, og fjernet knappen, fjæra og det der som låser håndbrekket. Det kommer mer eller mindre å være liv i tråden helt til neste år tenker jeg, har fortsatt ting som skal gjøres med bilen utover vinteren ;) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg