Urban Skrevet Juli 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2011 Noen som vet hvor jeg får tak i de delene jeg trenger for å få festet gass wieren til forgassern? Ta en tur til huggern.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2011 Ja tenkte det, Bilxtra her i Tromsø selger div ting til bilcross, seler, netting, hansker osv Startet bilen i går, den hørtes ut som en gammel traktor på diesel, i og med at den ikke er stilt inn :) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Juli 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2011 Ja tenkte det, Bilxtra her i Tromsø selger div ting til bilcross, seler, netting, hansker osv Startet bilen i går, den hørtes ut som en gammel traktor på diesel, i og med at den ikke er stilt inn :) YEAH !! Nå går den i vart fall. !! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2011 (endret) Stilte inn forgasseren idag, bilen gikk faktisk best når begge blandeskruene var skrudd helt inn, merkelig nok, sikkert dysene som er hakket for store. Men bilen går nå ganske bra uansett, men har 3 stk oljelekkasjer som jeg er hakket bekymret for, det lekker olje fra tettingen til kamdrevene, eller deromkring, kan vel være veivakselen også. Nr 2 er mellom girkassen og blokka, den tetteringen som sitter bak clutchen og svinghjulet, og nr 3 er helt på enden av girkassen, er vel et metall-lokk som det har blidd sprekk i eller noe sånt, men det kan vel alltids tettes med sikaflex, så det er ikke noe problem. Kom til å tenke på no, MÅ jeg ha oljeoppsamler, såkalt catch tank på bilen? Har dere det? Endret Juli 20, 2011 av Girebirger Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2011 FIA polstring og Biltema polstring er kjøpt inn, stikker i garasjen å ser på de oljelekasjene! ;) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2011 Biltema polstring, hehe En stk FIA polstring. Er vel denne simmeringen som ikke er tett på golfen, dette er den motoren som jeg kjøpte hos en kompis, den sto i en audi 80. Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Juli 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2011 Idag skulle girkassen ned, men det ble ikke tilfelle ettersom jeg brukte 6 timer på drivakslene, vibrasjonsdemperen som sitter på høyre drivaksel kom i veien for skralla, så jeg klarte å rive torx bitsen rundt inni ene skruen, så da var det bare å hive seg til med sveise-apparat og få ting gjort, det viste seg å ikke være så enkelt. Litt dårlig kvalitet på bildene ettersom jeg brukte en annet kamera. Et lite spørsmål, tror dere jeg trenger å bytte drivknute pga denne bulken? Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Juli 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2011 Catch-tank.. NOPE !! Kjører kun orginalt jag. Drivknute.. Kjør så lenge den går rundt å ikke lagar altfør mye bråk.. så byttar du den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 Tjenare! ENDELIG! Etter mye bryting, svetting og timer, kom girkassen ned tilsutt :D Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joerney Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 Gøy å se at det kommer enda flere førere i regionen :) Når stiller du til start? Ang oljeoppsamler, så står det vel i boka at det er krav til oljeoppsamler hvis du ikke har tett veivhusventilasjon. Nå er de ikke så veldig strenge på det her oppe da min gikk igjennom uten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Juli 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2011 Forhåpentligvis høstløpet på ramfjordmoen, om alt går i boks. Ja, får se om jeg lager meg en, eller så tar jeg en spansk en :) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2011 Tjena! Trenger som sakt mindre dyser til Weber'n (32/36 DGV). Den går nå ganske greit, men når jeg gir full gass på tomgang, så "skyter" den opp av forgasseren samtidig som den får så mye bensin at den nesten drukner og bruker lang tid på å få opp turtallet. Jeg har en sprengskisse over forgasseren, men er litt usikker på hva slags dyser jeg må bytte. Har dere noen anelse om hva slags dyser jeg må bytte? Sendte mail til Gasolin og hørte, de sa at de mest aktuelle dysene er Main jet, Air Corrector J og Pump Jet. Men hadde vært fint med noen innspill fra dere! ;) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2011 Gasolin skulle ha 500 kr for et sett der man fikk alle delene man trengte for å få festet gasswieren til forgasseren, jeg laget mitt eget till kr 0,- :) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet August 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2011 Da var motoren og girkasse tatt ut, og heist inn igjen, har fått tetta 2 oljelekasjer, også den mellom girkassen og blokka, var bunnpannepakningen som var ødelagt akkurat under tettehuset til veiva ;) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilcrosss Skrevet August 15, 2011 Rapporter Share Skrevet August 15, 2011 blir du ferdig til ramfjordmoen da? Siter Volvo 745 91' Turbobil Toyota Corolla 92' Konebil VW Caravelle 88' Russebil Volvo 245 91' Bilcrossbil Opel Kadett C 78' Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg