Gå til innhold

Behagelig bil til under 300k?

Ranger emnet


Ezo

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en nyere bil til under 300.000kr der førsteprioritet er komfort.

Den skal også være stv. eller SUV (for bikkje).

Ikke amerikanere...

 

Da lurer jeg på om folk har noe input om hvilke biler jeg kan kikke på.

Har først og fremst VELDIG lyst på en 04-08 V70, da setene i disse er helt overlegne.

Har også kjørt endel Land Cruiser og Lexus, da jeg jobber for Toyota, og disse er også aktuelle. Problemet er derimot at LC120 med hvite skilter og RX400h er over prisklassa, mens RX300 blir litt gammel.

 

Har også sust innom tanken med en 06 BMW 525D, Nyere A6 Quattro, Alfa 159, 05-08 Saab 9-5, og 04+ Legacy/outback (da jeg i utgangspunktet er Subaru fan, og ELSKER 4wd'en deres)

 

Ubehagelige "billig" biler og følgende biler har blitt utelukket: Rav4, A4, BMW 3-serie, Mercedes, XC90, V50, Saab 9-3, VW, Fransk.

 

Noen som har noen innspill, V70 et godt valg?

Som sagt, førsteprioritet er komfort og førermiljø.

Andreprioritet må vell være at bilen skal ha så lite prisfall som mulig.

Må være 04mod eller nyere.

Må jo ikke koste rett under 300k, jo lenger under, jo bedre forsåvidt.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V70 er et bra valg mtp seter og komfort. Alltid vært gode på det. Subaru er gode på den komforten du har i at bilen går og går, og du kommer ALLTID fram. Ikke så bra komfort på punkter som seter, interiør og støy. På de punktene er det mye som er bedre. Volvo og Subaru holder seg bra i pris, spesielt stasjonsvogn. Begge to har stabile og brede kundegrupper, så å få solgt er ikke noe problem.

 

kan vel konkludere med at om du trenger et stabilt bilhold der du alltid kommer fram, kjøper du Subaru. Trenger du ekstrem komfort, diesel, sterk motor og en solid følelse når du kjører, kjøper du Volvo.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår