Turbobenni Skrevet Februar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 Var ute å kjørte dama til skolen i dag da bilen plutselig ikke gikk fremover. Den stod bare å slura på gira. Høres ut som det er metall mot metall, men vanskelig å forklare. Kan legge til at girkassa er bytta for 2 mnd siden, men at bilen ikke blei tatt i bruk før i går. Noen som vet litt om dette ? Video: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 Hørte ikke så mye lyd på filmen din! Går drivakslene rundt når du roterer hjulet? Om ikke kan selve akselen ha hoppet ut av drivknuten. Hva er Audi C90? ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 C90 er en canadisk versjon av 90, 2.8 og quattro. Drivakselen er skridd fast med 6 skruer og den har kontakt med girkassa. høres ut som det kommer innenifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 Bilen står som sagt stille, jeg setter den i 1. gir, og det kommer en raslelyd. Når jeg setter den i 2. gir, rasler det, men denne gangen med mer "fart", også videre på 3. 4. og 5. gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 trur du feilen kan være i det lille tannhjulet som ligger inni kssa som vist på filmen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 Ikke godt å si. Men HAR du sjekket om en drivaksling roterer når bilen står i gir og du prøver å kjøre. Akselen kan ha hoppet ut av ytre drivknute. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 ingen ting som går rundt, men har ikke hatt bilen i lufta enda, så vet ikke hva som skjer når alle dekka står over bakken. Men har hørt at hvis en drivaksling er løs, så vil ingenting gå rundt, for da står bare den løse akslingen på girkassa å drar. stemmer det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 og ytre drivknute, hvor finner jeg den ? er ikke så flink på begreper, vet bare hvor ting skal :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 mere masing, har du bilder eller noe som viser hvordan girkasse og drivledd henger sammen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 Om bilen står i gir og motoren går (samt clutchen ute) og en drivaksel roterer så er denne hoppet ut av ytre drivledd / drivknute. Sjekk også at akselen til bakdiff ikke er løsnet. Om ingen av drivakslene/aksel til bakdiff roterer så er feilen inni girkassen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 dette begynner å høres dyrt ut :( har en gammel girkasse som (tru det eller ei) akkurat det samme skjedde med, på DENNE bilen. Demontering starter i morra, så trur kansje jeg kommer til å lage en tråd her angående prosessen. Tenkte det er lærerikt for andre og meg selv å se hva som er inni, pluss at jeg skal se etter feil. Skal plukke den helt i deler. Prosjektforum eller her på audi 80/90 forumet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 Om du vil lage en generell 'HOW TO' så ligger de fleste slike under "andre Audi diskusjoner". Quattro-kassen brukes på flere modeller, passer derfor greit der ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg