solum94 Skrevet Februar 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2011 Ved høyt turtal lyser olje lampa, hva er årsaken til det? Takker for svar på forhånd :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet Februar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2011 kan være dårlig oljetrykk.. hvilken olje bruker du? og hvilken motor har du?skjer dette når bilen er kald eller varm? Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solum94 Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2011 nettopp kjøp bilen, så jeg vet ikke hvilken oljetype det er. motoren er en 1800. dette skjer uansett hvilken tempratur det er. når turtallet passerer 2000 omredinger, så starter det å blinke med en gang. Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2011 bytt sensoren som sitter på toppen av oljefilter braketten denne slår ut om det er dårlig oljetrykk over 2000rpm. bytt denne, om problemet fortsetter, så er pumpa utgått på dato :) evt at det kan være elektronikken i instrumentet som feiler (kretsen til oljetrykk systemet sitter bak selve speedometer skiva) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zebbe Skrevet Februar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2011 da jeg skiftet motor i min, skjedde dette.. og oljelampen og summern begynte og pipe på akkurat 2000 - 2100 omdreininger. alle kabler så ut til og sitte rett, skiftet følere uten og lykkes.. så prøvde jeg og state opp bilen og ruset opp så summern begynte og skrike, så tok jeg av kabelen på føleren ved oljefiltret,(uten att den ble stille) og så tok jeg av kabelen på motortempføleren(og den ble stille!) da var det kabelen som sto på feil plass.. dette var ganske umulig og se, da alle kabler så ut til og stemme, og kabelen som skulle på oljefiltret var aaallt for kort, og kabelen som skulle på motortempføleren var akkurat lang nok til og nå oljefiltret.. har nok evt noen føler liggende om det skulle trenges.. bor også i trondheim =) Siter What About the good things Hitler did?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solum94 Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Takk for alle tips :) det var sensoren som var problemet. Takk info :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg