VolvoMan Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 var og fikk denne for en 50 lapp på huggeren ... noen som vet hvprfan den skal kobles.... Var en rød/hvit leding på bilen jeg tok den av, men jeg har ikke denne ledningen.. ledningsnett til 1979og 1982/83 er ikke helet likt:rolleyes: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Er ikke helt sikker men trenger ikke den bare en + som går av og på med tenninga og en ledning som skal inn på minusen på coilen da? Mulig jeg er helt på jordet for jeg har aldri vert borti det... Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 riktig som Brandtenborg sier.. + fra ledning som kun er strømførende når tenning er på. (f.eks instrument belysning) Så skal du ta minus fra minus på coilen.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 trikset er å koble + til instrumentpanel klusteret. dvs. du har noen + kontakter på noen av instrumentene på panelet, så koblet du på en sånn kontakt med forgrening.. jeg vet ikke hva slike plugger heter desverre.. bifil plugg :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 De blanke kontaken dere ser på bildet kan det var plus og minus... de treffer nemmelig noen kontakter som går vi instrument belysningen Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Originally posted by VolvoMan De blanke kontaken dere ser på bildet kan det var plus og minus... de treffer nemmelig noen kontakter som går vi instrument belysningen du skal ha pulser fra coilens -.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 lurer litt på dette jeg også. bakpå turtelleren er det fire kontakter merket +58, -31,+30 og 1. hva skal på hvor? er til dash etter 81. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Jeg prata med en kjenning i går som har monter en slik turteller han kobla bare til en ledning som lå bak instrumentpanelet "rød/hvit", men har en 86 modell Jeg lure på den skal inn på den hvite ledningen... Har studert et koblingskjema for 85. modell i en hyens bok der er det følgende hvit/rød -----> til coil en av er koblet sammen med div varselys og videre til sikring 13 med en blå/rød ledning en er koblet sammen med instrument belysning 81 modell harr bare 2 ledninger hmm... Skal scanne litt i kveld..:) Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Monterte akkurat turteller på 240'en min. Jeg har VDO type da og den er annerledes enn din. På VDO'en var det bare å skru fast turtelleren i konsollen og så koble på den røde/hvite ledningen som kom fra coilen på koblingen på turtelleren som det stod +12V. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 Kontaktstykket bak på turtelleren er meningen å koble til klokke (konstant pluss, belysning og jord). Volvos originale 52 mm klokke har slikt kontaktstykke som passer på turtelleren og mates fra denne. Dvs at du bare behøver å tilkoble ledning fra coilen til turtelleren. Pluss/ jord får den fra kontakter mot instrumenthuset. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.