Gå til innhold

Målere på instrumentpanelet har sluttet å fungere

Ranger emnet


850-Base

Anbefalte innlegg

Min 1997 850 stasjonsvogn har stått ute i det fuktige været en måneds tid i januar og etter at jeg startet den med strøm fra en annen bil grunnet tomt batteri er alle målerne på instrumentpanelet døde.

 

Det er lys i instrumentpanelet, lampene nederst på instrumentpanelet tenner når nøkkelen vris om, men turteller, speedometer, omdreiningsmåler, motortemperatur og bensinmåler er alle helt døde. I tillegg vises ikke utetemperaturen på lcd-panelet, mens klokka fortsatt vises. Ellers går bilen som før på veien.

 

Har googlet meg til at dette ikke er et ukjent problem på for volvo. Startet i dag med å demontere toppen av dashbordet for å sjekke kontaktene til instrumentpanelet. Dro begge disse grønne kontaktene på toppen av panelet ut og satte de godt på plass igjen. Men målerne på panelet er fortsatt døde.

 

Noen forslag til hva problemet kan skyldes?

Endret av 850-Base
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Har gått over alle sikringene og problemet ligger ikke her.

 

Skal sette den på verksted neste uke for å kjøre diagnostikk på instrumentpanelet. Har lest om andre som har hatt liknende problemer og feilen har da visstnok vært en dårlig kontakt på venstre side av tenningslåsen. Har demontert kappa på rattstammen, men tør ikke å begynne å bende av plastbeskyttelsen på enden av tenningslåsen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Hei.

 

Bilen stod ute ubrukt en måneds tid i januar. Satte meg inn og så at det var kondens inne bak beskyttelsesskjermen på instrumentpanelet. Prøvde å starte bilen, men batteriet var for svakt/utladet. Jeg mener å huske at instrumentpanelet lyste opp og målerne virket ved dette forsøket.

 

Fikk deretter hjelpestart, koblet først kablene slik det skal gjøres, positiv-positiv og negativ-gods, men strømmen var ikke sterk nok. Deretter satte jeg rød på rød og svart på svart og bilen startet, men instrumentpanelet var dødt.

 

Ingen sikringer var gått. Mistenker at fuktigheten i instrumentpanelet kortsluttet noe der inne i instrumentpanelet, men det forblir en hypotese. Definitivt et svært uvanlig problem, jeg har førhørt meg på alle volvoforum jeg har funnet, og ingen hadde noen god forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår