Gå til innhold

850-Base

Bruker
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 850-Base

  • Bursdag 05/23/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Haugesund

850-Base's Achievements

  1. Servicehistorikk er svært viktig på disse bilene. Jeg har eid en 1997 2.5 liter 10v i ett år nå. Det jeg ville ha sett på ved kjøp er spesielt følgende: Sjekk ABS-lampa. Kontroller at den lyser ved oppstart og slokker av seg selv. Det er svært vanlig at loddingen i abs-styreenheten går dukken. Dette gjelder forøvrig alle volvoer i 850/70 serien fra 1996-2001. Kontroller at veivhusventilasjonen har blitt byttet/fått service. Dette er er noe jeg mener er en designsvakhet fra ingenørenes side på denne modellen. Bilen bruker olje og du får kondens og "snerk" i olja dersom denne servicen ikke er utført. Ellers vil jeg på det varmeste anbefale Matthewsvolvosite. Her er en link til brukerrapporterte feil på 850-serien. http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=27209 Ellers er jeg svært så fornøyd med min 850. Relativt enkel å jobbe med. Tonnevis med informasjon om DIY-reparasjoner på internett dersom du vil jobbe på den selv. Anbefales! Edit: M6Bjørn - Den artikkelen du linker til er utdatert. Flere feil vil ikke bli oppdaget før mange år etter at bilen ble lansert. Spør heller på entusiastforum, så får du oppdatert informasjon om dette er en god bruktbil eller ikke. Og lykke til videre.
  2. Hei. Bilen stod ute ubrukt en måneds tid i januar. Satte meg inn og så at det var kondens inne bak beskyttelsesskjermen på instrumentpanelet. Prøvde å starte bilen, men batteriet var for svakt/utladet. Jeg mener å huske at instrumentpanelet lyste opp og målerne virket ved dette forsøket. Fikk deretter hjelpestart, koblet først kablene slik det skal gjøres, positiv-positiv og negativ-gods, men strømmen var ikke sterk nok. Deretter satte jeg rød på rød og svart på svart og bilen startet, men instrumentpanelet var dødt. Ingen sikringer var gått. Mistenker at fuktigheten i instrumentpanelet kortsluttet noe der inne i instrumentpanelet, men det forblir en hypotese. Definitivt et svært uvanlig problem, jeg har førhørt meg på alle volvoforum jeg har funnet, og ingen hadde noen god forklaring.
  3. Problemt lå i instrumentpanelet som nå er byttet ut og atter igjen fungerer normalt.
  4. Hei og takk for svar. Har gått over alle sikringene og problemet ligger ikke her. Skal sette den på verksted neste uke for å kjøre diagnostikk på instrumentpanelet. Har lest om andre som har hatt liknende problemer og feilen har da visstnok vært en dårlig kontakt på venstre side av tenningslåsen. Har demontert kappa på rattstammen, men tør ikke å begynne å bende av plastbeskyttelsen på enden av tenningslåsen :-(
  5. Min 1997 850 stasjonsvogn har stått ute i det fuktige været en måneds tid i januar og etter at jeg startet den med strøm fra en annen bil grunnet tomt batteri er alle målerne på instrumentpanelet døde. Det er lys i instrumentpanelet, lampene nederst på instrumentpanelet tenner når nøkkelen vris om, men turteller, speedometer, omdreiningsmåler, motortemperatur og bensinmåler er alle helt døde. I tillegg vises ikke utetemperaturen på lcd-panelet, mens klokka fortsatt vises. Ellers går bilen som før på veien. Har googlet meg til at dette ikke er et ukjent problem på for volvo. Startet i dag med å demontere toppen av dashbordet for å sjekke kontaktene til instrumentpanelet. Dro begge disse grønne kontaktene på toppen av panelet ut og satte de godt på plass igjen. Men målerne på panelet er fortsatt døde. Noen forslag til hva problemet kan skyldes?
  6. Takk for svar. Jeg fikk faktisk lyset tilbake i går etter en kjøretur, rikset reostaten litt fram og tilbake, og plutselig kom lyset på, men forsvant igjen og kom deretter tilbake. Tidligere har jeg fått tilbake lyset ved å vri på lysinnstillingene slik du beskriver, men tror i bunn og grunn at reostaten ikke tåler kulda.
  7. Heisann folkens! Merket i går kveld at lyset på instrumentpanelet på min Volvo 850 -97 ble fullstendig borte i tillegg til belysningen bak knappene varmeregulering og viftestyring. Ellers fungerer elektronikken i panelet utmerket. 1. Har sjekket sikringer og disse er intakte. Har forsøkt å dra reostaten som jeg ellers aldri bruker frem og tilbake uten hell. Har videre googlet problemet men kommer ikke til noen nærmere konklusjon. Noen som har vært borti problemet før?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår