Richie85 Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Storfornøyd!!! Herlige biler å kjøre!! Siter 08 - Volvo V50 2.0d R-Design x 01 - BMW 330xi Touring x 01 - BMW 320i Touring x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè x 99 - BMW 328Ci manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Jeg kjører BMW 90% av alle kilometrene jeg kjører, og det er en grunn til det! Uten å gå så veldig i detalj kan jeg si at jeg er meget fornøyd med BMW'ene jeg har vært borti, både gamle og nye. Så veldig dyre kilometer blir det faktisk heller ikke. Det er spesielt når man går konstruksjonen litt nøyere etter i sømmene at man ser forskjellen på BMW og en del andre biler. Jeg har kjørt mye rundt i en 2000 A4 1,8 turbo quattro i vinter. Fin bil det også, men med en hårreisende vektfordeling; det føles omtrent som om det er festet er svært lodd til støtfangeren foran. Forklaringen får man når man åpner panseret. Motoren er skjøvet så langt fremover som overhodet mulig. Den sitter faktisk foran forakselen! Dette er for å gi plass til akslinger etc til forhjulene. Åpner man panseret på en tilsvarende BMW med firehjulstrekk ser man at motoren sitter der den skal; lengst mulig bakover og lavest mulig. Akslene til forhjulene går rett gjennom selve motoren. Dette er en mye dyrere løsning, men det gir bedre vektfordeling og derav bedre kjøreegenskaper og "feeling" Dette er bare et lite eksempel. En annen ting er plasseringen av tanken for spylevæske på nyere modeller. Her fyller man bare på et lite rør som fører ned til selve tanken som er plassert lavest mulig og lengst mulig bakover. Vips, et par kilo spylevæske er plassert for optimal vektfordeling. Sånn kunne jeg holde på ganske lenge... Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Enig!:) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BigBadWolf Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Originally posted by Dr_S Hvis jeg skal pirke litt på deg, så kalles BMW sine stasjonsvogner for Touring :D Skal man pirke litt må jeg si at det finnes egne nummer for de ulike utgavene. F.eks. er min 330Ci en E46 og betegnelsen er E46/2 /2 betyr coupe. Z3 er en variant av E36, og heter E36/8 (husker ikke om det er cab eller coupe). Har hatt 2 stk E28 før jeg tok steget opp til en E46. Har kjørt med dem på bane og er KJEMPEFORNØYD!!! Dama er også fryktelig imponert, så hun kjøpte seg en -86 E30 318i her for noen uker siden! Så hvis noen skal ha en golf1, så har hun en tilsalgs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Noen som vet hvilken styling det er på den røde e36'n som bmw_bergen posta? Har dere linker til flere bilder av denne bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 BMW er ett kvalitetsmerke og det viser de fleste biltester hvor den konkurrerer i, men selvfølgelig E36 har noen svakheter og er dårlig interiør men jeg personlig synes kjøreegenskapene oppveier dette. Men hvilken bil har ikke svakheter, du finner ikke en helt problemfri bil (da hadde alle kjørt den vel?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Originally posted by westside Noen som vet hvilken styling det er på den røde e36'n som bmw_bergen posta? Har dere linker til flere bilder av denne bilen? Den har zeemax bredding i carbon osv. Sitter vel en intercooer forran der også.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Hvor kan jeg finne denne stylingen? Må si jeg likte den... Driver å leter litt etter styling nå, og hadde vel egentlig bestemt meg for seidl sitt flash-kit, men finner jeg denne noe sted så kanskje.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320cab Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Originally posted by BMW-323 Den har zeemax bredding i carbon osv. Sitter vel en intercooer forran der også.. Sånn derre intercooler har jeg også lyst på... He he :D :D :D Lastet ned en video av en m3 med turbo/intercooler en vanvittig lyd, og med en styling jeg aldri har sett før (hekkskjørtet minnet litt om hamman)... Siter 96' Ford courier (2 stk) Nesten solgt - 95' 320i cab x- 93' 318iA x- 94' Peugoeot 306 Member of Bmw Car Club Norway www.bmwccn.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 http://www.zeemax.com Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Er utrolig fornøyd med min m3 e36 3.2 cab. Ingenting og klage på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 har du bilde av den? Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg