Gå til innhold
Bilforumet.no
boll3mus

Turbomate 2,9 v6 i Capri?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hallo! har tenkt til og sette i en ford 2,9 v6 i capri mk3, og tenkte da og sette på turbo, men er det noen som kan hjelpe meg med og si hva jeg må gjøre og hvilke deler jeg trenger og hvor er får taki d? Mhv ivan

Endret av boll3mus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dagligdags å turbomate 2.9 i Capri?

Forventer du at forumet skal sitte fullt av folk som vet alt om det?

Du trenger: Turbomanifolder, turboer(du sier lite om twin eller singelturbo), masse rør, IC, modifisert innsprøytning og tenning på ett eller annet vis. Og masse annet, og fremdeles kan du ikke lade så mye da innmaten i motor ikke er bergnet på det.

Mine tips: Ford Club Norway sitt forum, 2.9 24V Cosworth(BOA/BOB), sugetrimma Essex.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vett eg ikkje om V6 i Scorpio/sierra e like den i Granada.. Men kopiere øve noe så eg fant i en annen tråd:

Orginal innmat ( aldri vært åpna) og montert på turbo+ megasquirt (datasprut) 370-400hk blei denna benka til.. Jobber fortsatt med å finne prosjekt tråden, men her e filmen av slutt resultatet. Bygd av Skogenracing.

http://www.youtube.com/watch?v=JXmQJ...eature=related

DER!!! Nå fant eg an.. Dokke så e skeptisk BØR lese igjennom dette!

http://skogenracing.editboard.com/t2...en-film-sid-33

sierrav6tic_20.jpg

Å du så har Sierra.. Her ser du at det faktisk går an å gjør det me "litt" lav budsjett. Det dyreste her er vel å få alt til å gå skikkelig, mappe timer og data spruten(dyr!). Husker ikke hvor mye han hadde lagt ut, står lengre bak i prosjekt tråden hans. en plass mellom 12-16 000kr...

Edit: Litt mer:

Turbo -> 3000kr

Megasquirt -> 3200kr

Givare -> 500kr

Spridare -> 600kr

Grenrör -> 1000kr

Downpipe -> 800kr

Avgassystem -> 1500kr

Wastegate -> 900kr

Siliconslangar -> 700kr

Tryckrör -> 600kr

Intercooler -> 1000kr

Koppling -> 4000kr

Luftfilter -> 800kr

Oljeslangar -> 700kr

Summa = 19300kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.9 kom først i Sierra/scorpio i ca `88, så det er snakk om en motor som orginalt ikke kom i capri, men med svinghjul og clutch tilhørende dette passer den rett på 2.8 kasse, og blokka er den samme omtrent.

Men dette er absolutt relevant for trådstarter vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.