Jesper1201 Skrevet Januar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2011 Hei. Er det noen her som vet om det sitter variabel turbo på VAG motoren med kode AVQ? Hvis det er det, er skovlene vakumstyrt eller elektrisk styrt? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2011 Det er en såkalt VNT-turbo ettersom jeg skjønner utifra litt googling(BV39 VNT), altså variabel turbo-geometri som du spør om, om denne er vakuumstyrt eller elektrisk vet jeg ikke dessverre. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2011 Da er jo det fastslått at det er variabel turbo, takk skal du ha :) For jeg misstenker at skovlene "sitter fast", for det er en ekstremt høy suselyd (turbo sug) ved pådrag og konstant 100km/h kjøring. Så tror disse kan ha satt seg frast i en posisjon der de skal gi "lite" effekt. Er det noen mulighet for at el./vakum styringa har sviktet, eller er det størst sjangs for at se har satt seg fast i selve turbinhuset? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Januar 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2011 da er det bare og åpne opp og smøre da :) har smørt opp variabel turbo sakt på en fort en gang, der va "skovlene" "grodd fast", så de va bare og smøre opp og montere, da kvikna bilen till igjen :) dette er ikkje fasiten :P bare en ide :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2011 Tenker jeg skrur opp når der blir litt varmere, har garasje men ikke oppvarma :) Takk for hjelpa, prøve å huske å oppdatere denne tråden når jeg har titta på det :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 (endret) Hei. Bare for å informere alle andre her som har Touran. Alle Touraner kommer med VTG (Som møller kalte det) altså variabel turbo geometri. Denne er styrt pneumatisk, altså vakum og ikke elektrisk :) Endret Februar 1, 2011 av Jesper1201 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg