Gå til innhold

Dumpventil på 2.0tfsi ?

Ranger emnet


Macgyver

Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe meg denne søte lyden i denne bilen og, men hvordan er det med disse vag motorene.

1.8 var jo litt spessielt og 2.0 tfsi er vel ikke noe bedre.

Ser det finnest flere "kit" til denne motoren, men er det noen som har noe erfaring ?

 

Er disse kittene bare bullshit ? er det virkelig så knotete ?

 

 

Så da venter eg spent på svar.

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg nettopp gjort på min.

 

Kjøpte en spacer fra forge i england, ksr.no har en lignende, men ikke original. Måtte også kjøpe rett fra forge ettersom den gamle resirken som satt på min røyk ved chipping. Kjøpte den nye, så nå er trykket på topp.

 

Enkel å montere, en spacer du setter i på resirkventilen.

Lyden blir godt hørt inni bilen og høres likt ut som på mye annet.

Anbefaler deg også innleggsfilter fra pipercross, da hører du vifta går.

Helt annen lyd med disse to tingene.

 

Tar en time å montere maks, må under bilen, tre skruer, ferdig.

 

Men blir ikke for mye lyd heller, blir perfekt.

Endret av pax702

Octavia 07 RS 2.0Tfsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Det er vel denne her du har bestilt da http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=200102&product=FMDV14T

 

Hva blir den totale prisen på da ? må en betale engelsk moms og i tillegg kommer vel norsk moms samt fortollings gebyr ?

 

Ventil - 280,- uten engelsk mva.

Fortollings gebyr 200,-

Norsk mva 70,-

Porto ?

 

Totalt 550,- ?

 

 

Er vel gjerne enklere å kjøpe den i norge da..

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å skaffe meg denne søte lyden i denne bilen og, men hvordan er det med disse vag motorene.

1.8 var jo litt spessielt og 2.0 tfsi er vel ikke noe bedre.

Ser det finnest flere "kit" til denne motoren, men er det noen som har noe erfaring ?

 

Er disse kittene bare bullshit ? er det virkelig så knotete ?

 

 

Så da venter eg spent på svar.

 

Når du skriver at du vil montere en dumpventil, så antar jeg at du mener en åpen ventil som lekker ut i friskluft? Dersom det er tilfellet så vil jeg absolutt ikke anbefale det, da motoren er beregnet for resirk. Bilen vil gå dårligere, bruke mer bensin og mest sannsynlig få opp feilmelding på feilmelding.. Personlig ville jeg montert ett KN typhoon filtersats (som fjernet hele luftfilterboksen) og montert Forge sin resirk ventil som er mekanisk istedet for den originale som er elektronisk. Det vil gi best effekt samtidig som du får nok dumplyd til at det er veldig tydelig hørbart:)

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår