DaButcher Skrevet Mars 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by nissan s13 Den er ganske så massiv i aluminium, og ettertraktet av de som setter 5-syl i 2-7-900. + at den er svindyr hos Volvo. den koster vel 3000 ny? 5 syl?? b6304 er 6syl! er du sikker på du har riktig? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Den kortes inn for å passe 5-syl. Husk at 5-syl er org. tverrstilt, dvs at bunnpanna passer ekstremt dårlig til en rwd. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 For å ta det grunnleggende;hvis man skal montere en "vitmotor" som hovedsaklig sitter i framhjulsdrivne biler i en bil med bakhjulsdrift,er det ganske logisk at man må snu motorn 90". i og med at bunnpanna er tilpasset en forhjulsdreven bil passer den veldig dårlig når det "plutselig" befinner seg en travers under motorn..Man må kanskje heve motorn tja,ca 10cm for å få den tverstillt med org bunnpanne..Løsningen er da å ta en bunnpanne ifra volvo 960(som mest trolig er eneste volvon med "vitmotor" og bakhjulsdrift) og korte ned til ønsket lengde (4 eller 5 syl. motor) Da passer plustelig den tildligere framhjulsdrevne motorn i en bakhjulsdriven bil. Vidre kan man også bruke motorfester ifra 960 på de eldre 5 syl motorene(bare å borre og gjenge opp hulla+at man må slipe av ene festet da veivhusventilasjonsboksen tar i festet) Har for meg at de nyere 5 syl motorene ikke har disse festene støpt i blokka... Akkurat derfor koster 960 bunnpanna noen kroner,pga at det finns mange som bygger 5`ere i sin bakhjulsdrivne biler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by maxis For å ta det grunnleggende;hvis man skal montere en "vitmotor" som hovedsaklig sitter i framhjulsdrivne biler i en bil med bakhjulsdrift,er det ganske logisk at man må snu motorn 90". i og med at bunnpanna er tilpasset en forhjulsdreven bil passer den veldig dårlig når det "plutselig" befinner seg en travers under motorn..Man må kanskje heve motorn tja,ca 10cm for å få den tverstillt med org bunnpanne..Løsningen er da å ta en bunnpanne ifra volvo 960(som mest trolig er eneste volvon med "vitmotor" og bakhjulsdrift) og korte ned til ønsket lengde (4 eller 5 syl. motor) Da passer plustelig den tildligere framhjulsdrevne motorn i en bakhjulsdriven bil. Vidre kan man også bruke motorfester ifra 960 på de eldre 5 syl motorene(bare å borre og gjenge opp hulla+at man må slipe av ene festet da veivhusventilasjonsboksen tar i festet) Har for meg at de nyere 5 syl motorene ikke har disse festene støpt i blokka... Akkurat derfor koster 960 bunnpanna noen kroner,pga at det finns mange som bygger 5`ere i sin bakhjulsdrivne biler.. ok.. jeg har noen motorfester for å montere 850 motor i 940. vet ikke om jeg skal prøve å modde de til å passe 240 eller om det er like greit å lage nye? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by maxis For å ta det grunnleggende;hvis man skal montere en "vitmotor" som hovedsaklig sitter i framhjulsdrivne biler i en bil med bakhjulsdrift,er det ganske logisk at man må snu motorn 90". i og med at bunnpanna er tilpasset en forhjulsdreven bil passer den veldig dårlig når det "plutselig" befinner seg en travers under motorn..Man må kanskje heve motorn tja,ca 10cm for å få den tverstillt med org bunnpanne..Løsningen er da å ta en bunnpanne ifra volvo 960(som mest trolig er eneste volvon med "vitmotor" og bakhjulsdrift) og korte ned til ønsket lengde (4 eller 5 syl. motor) Da passer plustelig den tildligere framhjulsdrevne motorn i en bakhjulsdriven bil. Vidre kan man også bruke motorfester ifra 960 på de eldre 5 syl motorene(bare å borre og gjenge opp hulla+at man må slipe av ene festet da veivhusventilasjonsboksen tar i festet) Har for meg at de nyere 5 syl motorene ikke har disse festene støpt i blokka... Akkurat derfor koster 960 bunnpanna noen kroner,pga at det finns mange som bygger 5`ere i sin bakhjulsdrivne biler.. maxis: kan du maile meg på olav-x@volvo-power.net eller ringe meg på 98 42 53 42? må kjøpe bunnpannen nåå.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Mai 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2004 Originally posted by maxis For å ta det grunnleggende;hvis man skal montere en "vitmotor" som hovedsaklig sitter i framhjulsdrivne biler i en bil med bakhjulsdrift,er det ganske logisk at man må snu motorn 90". i og med at bunnpanna er tilpasset en forhjulsdreven bil passer den veldig dårlig når det "plutselig" befinner seg en travers under motorn..Man må kanskje heve motorn tja,ca 10cm for å få den tverstillt med org bunnpanne..Løsningen er da å ta en bunnpanne ifra volvo 960(som mest trolig er eneste volvon med "vitmotor" og bakhjulsdrift) og korte ned til ønsket lengde (4 eller 5 syl. motor) Da passer plustelig den tildligere framhjulsdrevne motorn i en bakhjulsdriven bil. Vidre kan man også bruke motorfester ifra 960 på de eldre 5 syl motorene(bare å borre og gjenge opp hulla+at man må slipe av ene festet da veivhusventilasjonsboksen tar i festet) Har for meg at de nyere 5 syl motorene ikke har disse festene støpt i blokka... Akkurat derfor koster 960 bunnpanna noen kroner,pga at det finns mange som bygger 5`ere i sin bakhjulsdrivne biler.. Dette med at org motorfester bare kan skrus på gjelder 700 og 900 biler. Driver med dette i en 242 nå og der var det så absolut ikke bare å skru på ihvertfall. Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 stemmer nok bra,kjøp noe flattstål+ et par gr.a gummifester så har du noe å pussle med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Har bygd meg ramme i motor-rommet nå og så bruker jeg 960 brakettene på motoren. Skal fikse noen bilder av konstruksjonen en dag. Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by 2Fast4all Har bygd meg ramme i motor-rommet nå og så bruker jeg 960 brakettene på motoren. Skal fikse noen bilder av konstruksjonen en dag. jeg setter STOR pris på bilder/mål!!!! evnt. hva skal du ha for å duplikere rammen for meg? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by maxis stemmer nok bra,kjøp noe flattstål+ et par gr.a gummifester så har du noe å pussle med.. kan du sende meg mobnr ditt på en PM ? slik at jeg kan kjøpe pannen? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by maxis Hva lysaker bil sier gir jeg en lang f i..Så få dem til å skaffe deg en bunnpanne da kanskje? Hvis det liksom "haster" med å få tak i en bunnpanne,bør du kanskje kjøpe en?:rolleyes: Hyggelig fyr! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by DaButcher jeg setter STOR pris på bilder/mål!!!! evnt. hva skal du ha for å duplikere rammen for meg? Det er en enkel kostruksjon, mål kan jeg ikke gi da jeg har bygd og tilpasset etterhvert. 40mm firkant-rør med feste ned på traversen og frem på traversen fremme. Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Originally posted by 2Fast4all Det er en enkel kostruksjon, mål kan jeg ikke gi da jeg har bygd og tilpasset etterhvert. 40mm firkant-rør med feste ned på traversen og frem på traversen fremme. dette er vel bedre løsning enn å bare mekke noen motorfester formet som en L ? stiver vel av karrosseri? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Tror og mener at dette er den beste måten å gjøre dette på ja. Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 Originally posted by JuIius Hyggelig fyr! takk!:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg