Gå til innhold

Automat til manuell girkasse?


StingierBENZ 20

Anbefalte innlegg

hei! jeg er en nybegynner som har eid 1 mercedes 230 w124 2,3l (solgt). Er nå ute etter en fin og sprek mercedes benz (TE). Har funnet en 300 TE 3,0l, til en billig penge og ny topp osv...

Men jeg ser ett problem og det er automat kassa!

 

Jeg har jo lyst til å få mest morro ut av dette "prosjektet".

Syntes selv det høres litt tragisk å ha en automat som hopper over i neste gir i "tillfeller" der man kanskje ville ligget i et lavere gir osv ;)

 

finnes det stopper på automat kasser som hindrer det, eller noe sånt? eventuelt på disse automatkassene (mercedes).

 

hva ville du gjort for å få mest morro ut av dette, mens man tenker på at ikke pengene flyr i rett ned i dass? :driving

Endret av StingierBENZ 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ja takk for svar ivertfall. Men er fortsatt litt usikker, har liksom blitt noe forelska i w124 TE modellene. Lurer veldig på om jeg skulle kjøpt meg en 300TE 12v den er jo ganske så sprek osv.. Men på en annen side så trenger jeg ikke bil nå, så kan jo fult mulig vente å se om noen manuelle kommer på markedet.(hvis ikke de er skjeldene da, hvet noen om w124 300(osv) TE manuell er noe poeng å vente på i det hele tatt?) :wonder:

 

Eller kansje kjøpe denne automaten og eventuelt bytte girkasse?

hvor mye tror dere det hville ha blitt i kostnader, hvor mye jobb selv osv?

 

Hva syntes dere om denne?

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26220472

Endret av StingierBENZ 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den så jo rimelig fin ut da:) absolutt.

men synes jo det var litt lite bilder, også da med tanke på inni. i og med at det står at det er diffsperre, så vil jeg anta at det er asd, dette er det jo lampe for i instrumentpanelet, og/eller pumpe på kammen.

 

jobben i seg selv er ikke så stor, men det lønner seg å ta ut hele motoren med girkasse for å gjøre det.

men vil jo regne med en 6-7000 i deler, da girkasse, svinghjul, pedalsett, girvelger og ny kløtsj. må og tenke på om det er enkelmasse ellerdobbelmasse svinghjul, alt etter om det er tenningsmerker på svinghjulet.

 

 

men etter hva jeg har sett, så er det ikke flust med mercedes generelt med manuell kasse, og om de kommer ut, så blir det ofte fort solgt.

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår