vectra98 Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 Bilen er en vectra B 96 modell. Kjøpte brukt motor og monterte den, og det holdt bare i en uke. Har funnet ut at man må hjelpe igang motorn , og det høres ut som om at den tar i mot noe når den går, eller at den går ujenvt. Men når jeg tar motorn ut av huset, så er den samme lyden fortsatt der. Så det må være i motorn det er slakk eller noe. OG sånn er begge motorene jeg har.. Når man sitter inni bilen, høres det ut som en gammel "sjark" som er i motorrommet. Så spørsmålet mitt er om noen som kan si meg om det kan være den motstanden som er defekt og gjør at motorn går ujevtn? eller at jeg har 2 motorer som er defekt.. Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rask1 Skrevet Januar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2011 er nok stor sannsynlighet for at det er motstanden som er røket. dra på hugget å få tatt ut en. hadde samme problem på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Januar 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2011 takk for svar. Var det jeg håpet på å høre. Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alphawille Skrevet Januar 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2011 Hvis du ikke finner deg en ny (brukt en) kan du også prøve: http://www.carparts.no link direkte, http://www.carparts.no/opel/vectra-b-1995-2002/varmeapparat-air-condition/viftemotor.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet Januar 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 takker for linken. Blir vel det som blir løsningen. Motstanden som jeg kjøpte i dag gjor ikke noe forskjell. så jeg antar at begge motorene er defekt.. men er jo rart at de går sånn som de skal ,bortsett fra lyden som blir av dem.. Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 Det er nok lagerlyd, utslitt lager i vifta som gjør det. Har det også på min egen bil og den ene bilen hjemme. Begge opel og begge har gått rundt 200 000. Er vel omtrent så lenge de er ment for å vare. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg