Gå til innhold

vurderer en A3 sportsback fsi 1,4 dsg 2010

Ranger emnet


dirtyfunker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier har jeg tenkt litt på å kjøpe en a3.

Bilen ser tøff ut og er en liten gjerrig rakker. Ettersom dette er en nesten ny bil er det vel lite å plukke på av feil osv. Kom med innspill hvis jeg tar feil.

 

Er det noen som har erfaring med chiptrimming på denne? Ser at TS racing lover 165-170 hester. Hva skjer med garantien? Mener å ha hørt at den forsvinner hvis den chippes.

-

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok fin den, fin motor også. Vil tro den tåler litt trim uten problemer, men ville ikke økt dreiemomentet altfor mye med automat/DSG. Er ikke så mye feil med disse bilene. Det er noen år siden Audi var belemret med mye feil.

 

Garanti faller nok bort ved trimming, i alle fall om noe ryker som kan relateres til økt effekt. I tillegg KAN du risikere reduksjon av forsikringsoppgjør ved evt. skade og du KAN risikere å bli tatt for økt effekt og må betale avgift for økt effekt. Men i praksis skal det nok litt til at noe av dette skjer.

 

Sjekk også ut CTC-tuning fra Autopower eller ppc-tuning fra BSR (bsrab.se). Fungerer som chip, men med fordelen at originalprogrammet lagres og at du når som helst kan stille tilbake til original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis du er interessert i en a3 1.4tfsi 2010 med dsg f1 giring så kan du kjøpe min:) selger min sorte til billig penge. Gått 11.000 nå siden nov 2009. Bare send meg en pm hvis du ønsker å teste den før du evt kjøper min eller forhandler sin. Bor på skøyen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår