Gå til innhold

Octavia eller Ford Focus?

Ranger emnet


hamiso

Anbefalte innlegg

Octavia er nok litt større, veldig bra bagasjeplass i den i alle fall. Generelt har kvaliteten på Octavia vært veldig bra. Mulig Focus også er brukbar, men vet de har slitt med rust tidligere, som flere andre Ford-modeller. Focus har nok litt bedre kjøreegenskaper, mens kvalitetsfølelsen i Octavia er litt bedre. Usikker på annenhåndsverdi på Focus, men Octavia er i alle fall populære biler som holder seg godt i verdi om du har en med "riktig" motor etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octavia II mot Ford Focus? Hmmm?

Octavia II mot Ford Mondeo mk3? Tja.

Octavia II mot Ford Mondeo mk4? JA!

 

Det er vel en bedre duell?

 

Nja, Octavia faller egentlig litt mellom to stoler. Første utgave var en bil i Golf-klassen, men med større bagasjerom. Octavia II vokste en del, så den havner kanskje mellom Focus og Mondeo? Bagasjerom er én ting, men bakseteplass er det nok et hakk opp til Mondeo, Passat etc. Men, jeg ville nok selv heller sammenlignet med Mondeo. Uansett mye bil for pengene, bra kvalitetet og god kvalitetsfølelse innvendig. Syntes ikke selve kvalitetsfølelsen er noe dårligere enn i min forrige -07 Passat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt valg... Kjøreegenskaper er ihvertfall like gode på standard fwd utgave som på en Fokus om ikke bedre! Jeg hadde helt klart valgt Octavia... Vi har to stk med tilsammen 4 barnestoler til våre to barn på henholdsvis 14mnd og 4år... De har kongeplass! Og det har de foran også...

 

Vi hadde en Lancer stv tidligere og den er nok mere lik Focus'en i størrelsen... Og alt går... Og om du velger Focus'en blir du sikkert fornøyd, sålenge du ikke møter noen i samme situasjon som deg med familie som valgte Octavia... Sammenlikner du plass og gjensalgsverdi, vinner Octavia lett!!!!!

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i akkurat samme posisjon som deg.. Skulle ha en stasjonsvogn. Valget sto mellom Focus/ Octavia og Avensis.

Avensisen utelukket vi med en gang da den var veldig smal i bagasjen. Hjulbuene stakk langt inn. Så dro vi på Stamsaas og skulle se på Focus.

Vi fikk se på forskjellen på Focus og Mondeo og det er ingen tvil om at Focusen er veldig trang i forhold.

Kan sammenlignes med plassen i den gamle bilen min. En Peugeot 306 stv.

Jeg ville uten tvil gått for Mondeo. Søk litt på Finn.no

Der finner du bra Mondeo til opp mot 170 000.

 

Jeg kjøpte meg 2007 mod Mondeo 2 liter TDCI for 179 gjennom Stamsaas og henter den på mandag.

 

Dra gjærne innom en Ford forhandler og se størrelsesforskjellen på Focus/Mondeo.. Du kommer til å bli overrasket over forskjellen!

 

Her er et eksempel

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25826422

Endret av Zircon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår