Gå til innhold

Isolering av basskasse.

Ranger emnet


Devlon

Anbefalte innlegg

hei... hjelp??

 

vært å handla meg en 17,5 liters lukket basskasse. denne er ikke isolert ifra produsenten.

Bør jeg isolere denne? isåfall med hva, og med hvor mye?

Skal stå en 10" Polk Audio bass i denne kassa.

 

For å ta det første først, det er ikke for å isolere man fyller kassen med forskjellige materialer.

 

Det er for å gi elementet bedre arbeidsbetingelser. Jeg ville ihvertfall limt inn noen blyasfaltplater for å dempe kassens egenresonans. Og gerne litt skumgummi eller glava, men det er vel ikke plass til all verdens i en 17L liters boks heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta det første først, det er ikke for å isolere man fyller kassen med forskjellige materialer.

 

Det er for å gi elementet bedre arbeidsbetingelser. Jeg ville ihvertfall limt inn noen blyasfaltplater for å dempe kassens egenresonans. Og gerne litt skumgummi eller glava, men det er vel ikke plass til all verdens i en 17L liters boks heller.

 

aldri bruk glava.det er bare tull.hvis en skal ha større volum(lure element) så bruk sånn hvit vatt en får kjøpt på biltema og andre steder.bruk spray lim og klistre det fast.det er den beste løsningen.ikke noe vits i å isolere en bass kasse utenom hvis den er noen liter for liten ;).mvk kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikkje eg ville hatt noe vatt i en 17,5 liters kasse? Blir ikkje mye forskjell i lyd me så lite luft allikevel.. Hadde du hatt en 50liters kasse kunne du nok fått mer kontroll å finere lyd me litt "ull" i kassen.

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår