Gå til innhold

Anlegg til min Wv - spørsmål om kabler og tverrsnitt

Ranger emnet


jovang

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkurat kjøpt et bil anlegg, det består av:

- 2 stk6,5 tommer høytallere i dørene foran (merke jbl)

- 2 stk 4 tommer høytallere i dashborde forann (merke jbl)

- 2 stk 6x9 tommer høytallere i hattehylla bak (merke jbl)

- 1 stk subwofer 1x12 toms 300/1200w

- 1 stk magnat 1000w forsterker 4 kanals

- 1 stk magnat 1200w forsterker 4 kanals

 

Jeg kjøpte noen av kablene til det i dag, jeg kjøpe en 20 kvadrats aluminiums kabel som jeg skal trekke fra batteriet til en splitter, som splitter kablen inn i 2, som jeg skal putte inn i forsterkerene.

 

Jeg kjøpte også 1 kvadrat aluminiums høytaller kabel, som jeg har tenkt å trekke fra forsterkeren til høytallerene

 

Har jeg kjøpt høyt nok tversnitt på kabelene mine? og isåfall, hvor høyt trenger jeg?

En annen ting, hvor store må de kablene jeg splitter 20 kvadraten være for å klare å spille forsterkerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville lagt opp lit større fram til splitterne, men HUSK! å ikke bruk copper kabel fra splitterene da kan det gå ordentelig skeis, pass på å ha alu fra splitter og opp til forsterker også;) har ikke sånn maks peil på anlegg, men kjører doble 10" på en 1200 watts forsterker er ikke helt sikker men tror det er det, og da har jeg lagt opp 50 kvadrat til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.hvorfor ikke bare kjøpe normale bilstereo kabler?er den tinn belagt?ville nokk lagt opp 1 50mm2 fram til bak.ville nokk gått for 4mm2 til høytt kabler til høytt.og 6mm2 eller dobbel 4mm2 til sub elementet ditt ;) mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår