Gå til innhold

Nye VW Amarok

Ranger emnet


Germanlook

Anbefalte innlegg

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I Norge ja (Xtreme4x4) men på Island holder de koken ennå. ;)

 

Stemmer det, og har et fryktelig dårlig rykte der også. Har en kompis som bor der, og svogeren hans driver med formula offroad og turistkjøring med noen forskjellige biler med 38"-49" hjul.

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært så heldig å fått testet Amarok. For å vise hvor bra bilen er hadde vi også Toyota Hilux, Izuzu DMax og Ford Ranger tilgjengelig. Har også kjørt Nissan Navaraen til en kompis, så nå er jeg ikke i tvil. Amarok ligger et lysår foran konkurrentene!

 

Amarok hadde de desidert beste kjøreegenskapene på landevei, best ergonomi og trolig også det laveste forbruket uten at jeg sjekket dette så nøye. Fikk testet 1,5 time på landevei i Amarok med både permanent 4WD og innkoblbar, samt med Izuzuen, Hiluxen og Rangeren.

Toyotaen hadde grusomme seter (virket løse), Forden gav faktisk mest plastikkfølelse innvendig, mens Izuzuen var ganske ok, bortsett fra drøyt forbruk.

At ingen av konkurrentene leveres med ESP som standard, og at enkelte faktisk ikke kan leveres med det er ganske sjokkerende på denne typen bil, i alle fall med tanke på vinteregenskaper i Norge.

 

Legger ved noen bilder fra testdagen hvor vi også fikk testet Amarok på rallycrossbanen og motocrossbanen på Gardermoen.

 

Noen av testbilene:

 

IMG_0552.jpg

 

Ferdig med SS1 på rallycrossbanen. ;)

 

IMG_0584.jpg

 

Ute på motocrossbanen:

 

IMG_0610.jpg

 

En drøy offroadtest med nesten 45* helling:

 

IMG_0600.jpg

 

IMG_0596.jpg

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe biler:) Småtøff bil :D Blir nok enda tøffere når jeg kjører min egen :)

 

Dette med at enkelte av "konkurentene" leveres uten ESP er uforståelig. Det er kanskje på slike biler at det er særs viktig med det. Men, de taper jo på det, og jeg regner med at nyere modeller av de andre bilene vil komme med slikt utstyr.

 

Hvordan var følelsen i Amaroken når du kjørte på landeveien? Følte du at du kjørte lastebil,eller fikk du bare en "storbilfølelse" uten å føle at du trengte å bruke to kjørefelt..

 

Er forsatt noen måneder til Mai, når det er ventet at min bil kommer rullende, men jeg gleder meg som en unge . Nå står bare noen småting i veien, før jeg kan roe meg litt.. hardtop, eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe biler:) Småtøff bil :D Blir nok enda tøffere når jeg kjører min egen :)

 

Dette med at enkelte av "konkurentene" leveres uten ESP er uforståelig. Det er kanskje på slike biler at det er særs viktig med det. Men, de taper jo på det, og jeg regner med at nyere modeller av de andre bilene vil komme med slikt utstyr.

 

Hvordan var følelsen i Amaroken når du kjørte på landeveien? Følte du at du kjørte lastebil,eller fikk du bare en "storbilfølelse" uten å føle at du trengte å bruke to kjørefelt..

 

Er forsatt noen måneder til Mai, når det er ventet at min bil kommer rullende, men jeg gleder meg som en unge . Nå står bare noen småting i veien, før jeg kan roe meg litt.. hardtop, eller ikke :)

 

Skikkelig storbilfølelse. Litt mere SUV følelse, og veldig Premium i forhold til konkurrentene.

Du har nye å se fram til!

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESP er jo bare en buffer når det går galt og kjører man rett så trenger man det ikke.

 

For mye elektronisk dilldall så glemmer man å kjøre bil ;)

 

Ser poenget ditt, men det er jo bare å trykke på et par knapper hvis man vil ha litt morro. ;)

 

Var faktisk en som dro av veien med en av konkurrentene på landeveiskjøringen. Var en rett strekke med 60km/t og litt sporete. Plutselig snurra bilen, noe som garantert ESP hadde hindret.

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lavserie med sperre koblet inn bak forsvinner ESP helt, men det gikk ganske greit å ligge bredt med 2WD og ESP avskrudd. ESP er da syncet mot rattvinkelsensoren, så de kan ligge ganske bredt før den aktiveres.

Alle Amaroker som selges i forhandlernettet i Norge har sperre bak som standard, men det er ikke standard fra fabrikk.

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESP er jo bare en buffer når det går galt og kjører man rett så trenger man det ikke.

 

For mye elektronisk dilldall så glemmer man å kjøre bil ;)

 

Hvis man kan å kjøre bil, og bruker hue litt, så trenger man ikke ESP, og alt det andre. Men det er godt å ha, de gangene man blir tatt på senga. Men det er noe i det at man fort glemmer hvordan man egentlig kjører bil, hvis det er for mye dill i bilen. Man er jo snart bare passasjer i sin egen bil :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Legger ved noen bilder fra testdagen hvor vi også fikk testet Amarok på rallycrossbanen og motocrossbanen på Gardermoen.

 

 

På Torsdag er det min tur til å herje rundt på Gardermoen :D

:happyhappy:

 

Er bilene to setere, alle sammen? Tenker å ta med en sekk med litt fotoutstyr, og mat nedover.. men hvis bilen er full av folk, er det jo litt lite plass til slikt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Torsdag er det min tur til å herje rundt på Gardermoen :D

:happyhappy:

 

Er bilene to setere, alle sammen? Tenker å ta med en sekk med litt fotoutstyr, og mat nedover.. men hvis bilen er full av folk, er det jo litt lite plass til slikt vil jeg tro.

 

De fleste er tosetere, men det er noen få femsetere. Du kommer til å få en skikkelig fin opplevelse. Husk å legge ut bilder!

Endret av Germanlook
rettet skrivefeil

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så opphisset av bilder og video jeg fant på nettet for et par uker siden, at jeg bestilte en dagen etter. Og det var FØR den kom på utstilling i butikken, og før jeg i det hele tatt hadde sett bilen :D

 

Litt småskummelt å gjøre det slik, men bilen så rå ut. Nå har den kommet som utstillingsmodell, og den var ikke mindre rå der.

 

Den var stor, rå, og litt vulgær.. akkurat som den burde være.

 

Highline-utgaven .. Mmm.. jula kommer sent i år :)

 

Er nesten der jeg også nå. Fare for at det blir en amarok highline. Er jo stinn med utstyr for godt under 400k.

 

Fikk beskjed om at leveringstid på Highline var juni så snøen har nok gått innen da...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår