tandus Skrevet Desember 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2010 Hei, jeg har et problem med forsterkeren min som ikke får strøm. Jeg har den koblet til en kondensator som så går til forsterkeren. Dette har funktet, men en dag så hørte jeg en rar piping fra bagasjrommet og jeg kikket der og der står kondensatoren og piper og viser 9.1 på displayet. jeg måler spenningen og måler 6 volt. Men når jeg slår på cd spilleren stopper pipingen og jeg måler 1 v på forsterkeren. Har det noe med triggeren å gjøre ? har prøvd med forskjellinge forsterker, selv om det egentlig ikke har noe å si. Det skal jo være 12 på koblingsklemmene uansett. Og jeg når jeg måler på kabelen og fra batteriet måler jeg 12 volt . Hva er galt her ? Takk for hjelpa:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2010 (endret) Du har dårlig kontakt ein plass. Mest vanligt er dårlig jording, men du får sjekke pluss delen og. (batteri-sikringsholder-kondensator-forsterker) Endret Desember 30, 2010 av todleif skriveleif Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tandus Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2010 Den er jordet i selebeltet men kan ta å sjekke den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj-vega Skrevet Desember 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2010 Den er jordet i selebeltet men kan ta å sjekke den Har du skrapet av lakken rundt feste? Lakk leder dårlig strøm Siter Mvh dj-vega Prosjekt; Kia Sportage 95` <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuiNlan Skrevet Desember 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2010 Har du skrapet av lakken rundt feste? Lakk leder dårlig strøm Nei. Lakk leder ikke dårlig strøm ^^ Siter -Odd Ivar www.eikensbilstereo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tandus Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 det var dårlig festet, kablen har klart å gli seg ut fra skruen på en merklig vis og gitt dårlig kontakt. Tok å festet den litt bedre denne gangen og lakken var allerede skrapa vekk ;) Men tusen takk for all hjelp Mvh Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj-vega Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Nei. Lakk leder ikke dårlig strøm ^^ :chairshot Siter Mvh dj-vega Prosjekt; Kia Sportage 95` <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Januar 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2011 Du får ikke mer strøm av en kondensator? Hvem er det som har fortalt deg dette? Trodde de fleste visste at det var BATTERIER som ga strøm jeg. Alt annet enn rent metall leder strøm ganske dårlig forresten. Nei. Lakk leder ikke dårlig strøm ^^ Gå ut i bilen din og ohm lakken din. Sikkert verdens beste strømleder. Om ikke en superleder!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lpdn94 Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Du får ikke mer strøm av en kondensator? Hvem er det som har fortalt deg dette? Trodde de fleste visste at det var BATTERIER som ga strøm jeg. Alt annet enn rent metall leder strøm ganske dårlig forresten. Gå ut i bilen din og ohm lakken din. Sikkert verdens beste strømleder. Om ikke en superleder!! eehh kondensator lagrer opp strøm mellom slagene og virker som et littet bateri som helle tden blir fylt/tømt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 (endret) eehh kondensator lagrer opp strøm mellom slagene og virker som et littet bateri som helle tden blir fylt/tømt Faan, jeg gjorde det igjen.... følger ikke med på hvilket forum jeg er på, så bare glem dette ;) Endret Mars 6, 2011 av cossiemk1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Faan, jeg gjorde det igjen.... følger ikke med på hvilket forum jeg er på, så bare glem dette ;) Kan ikkje du svare, so skal eg hente popkornet! ;-) Er dynamoen som leverer strøm til alt som trenger strøm. (lys, batteri, kondensator, forsterker, varmeapparat osv) Bruker du ikkje dynamoen (avslått bil) er det batteriet som må levere strøm Ein kondensator vil føre til at dynamoen må levere meir strøm. (men er ikkje akkurat mykje meir) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 eehh kondensator lagrer opp strøm mellom slagene og virker som et littet bateri som helle tden blir fylt/tømt Så hva er din konklusjon på det jeg skrev? Altså, om du har for lite strøm, så hjelper en kondensator veldig lite - burde konklusjonen være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg