Gå til innhold

Turbo

Ranger emnet


Polo4RS3

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by AXi0N

Hør med Turbo service på Høvik i Bærum.

 

Disse gjør alt av turbo konverteringer.

 

http://www.turbo.no

 

40 k for turbokit og montering i tyskland virka dyrt...

 

Tror ikke de klarer å skaffe det som skal byttes billigere. De har vel heller ikke særlig peil på chip som passer i Polo med turbo tipper jeg. Det som følger med i kittet er

 

• Vannavkjølt KKK- turbolader

• olje og vanntilkoblinger på Turbo

• SLS Turbo-grenrør

• Spesial topp pakning for laver kompresjon

• Intercooler

• Trykkrør, slanger og klemmer

• Downpipe fra Turbo til Kat .

• Luftfilter(boks)

• komplett . eksos 63,5mm rustfritt

• Bosch Motorstyring (hjerne)

• Optimiering/mapping av motor på rulle

 

Bare for turboen tar de rundt 10 lapper, tipper det samme for intercooler, 5-6 lapper for en manifold, eksos tar Ferrita ca 5-6 lapper for, bare sett deg ned og legg sammen.....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har fått ettermontert turbo på bilen sin egentlig? Lurer liksom litt på om noen har kjennskap til priser som blir tatt for slike jobber eller om dette bare er personlige vurderinger om hva som er dyrt?

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo4RS3

Er det noen her som har fått ettermontert turbo på bilen sin egentlig? Lurer liksom litt på om noen har kjennskap til priser som blir tatt for slike jobber eller om dette bare er personlige vurderinger om hva som er dyrt?

 

Ja

 

Ja

 

Og

 

Ja

 

 

det koster å være kar....

 

bygge om til turbo kommer fort på mellom 50k og 100k for en skikkelig motor.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Og da spør jeg, er 40K virkelig så dyrt for kittet?,ferdig montert....

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Ring Ruuds motorservice på Darbu, mellom hokksund og konsberg.

 

han har byggd en 1.6 8v med 170hk og 330nm.

 

32 75 05 11 tror jeg nr var

 

De har vel ikke TÜV godkjente sett :D

 

Tror kanskje Lupo 6-trinns kasse kan være en bra investering sammen med dette kittet, skal kassen holde

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

De har vel ikke TÜV godkjente sett :D

 

Tror kanskje Lupo 6-trinns kasse kan være en bra investering sammen med dette kittet, skal kassen holde

 

Nei, han bruker biltilsynet her i norge for å godkjenne.

 

Ikke spør hvordan. Mulig de tror Ruud er Gud, så da er det greit ;)

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Turbo service på Høvik i Bærum.

 

Ringte til turbo service i dag,de trodde ikke de kunne komme under prisen jeg får i tyskland...

 

Snakket også med ruud. Han skulle ha røft regnet 13000,- for jobben, så må jeg kjøpe kittet i tyskland.

 

Montering av kittet i tyskland kommer på 6000,-

 

Så jeg synes ikke det virker så ille jeg. Og drar jeg til tyskland så får jeg et kit som er laget til bilen+ at disse har erfaring med å installere dette i polon....

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå snakket litt med GIK i sverige, de kunne kanskje ordne et kit. Men det jeg lurer på:

 

Er 1,6l motoren som sitter i golf 95 mod. lik motoren som sitter i min 95 mod polo 1,6l??

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

hadde jeg vært deg hadde jeg satt inn 1,8 turbo.. du får jo en komplett motor til 10-15000 tusen da! da er det vel med girkassen og.. disse motorene er jo like alle sammen, samme blokka i dag som dem brukte for 10 år siden.. om ikke motorfestene sitter på samme plassen, er det bare å skifte til motorfeste på poloen..

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært deg hadde jeg satt inn 1,8 turbo.. du får jo en komplett motor til 10-15000 tusen da! da er det vel med girkassen og.. disse motorene er jo like alle sammen, samme blokka i dag som dem brukte for 10 år siden.. om ikke motorfestene sitter på samme plassen, er det bare å skifte til motorfeste på poloen..

 

Du har sikkert satt mangen 1.8t motorer i 6N tipper jeg ?

Han skal ha det tuv godkjent også å han har allerede sjekket pris på 1.8t.....

(Les hele tråden)

 

Min gamle Polo 6N 1.4 16v går med rotrex nå.... Dog ikke godkjent...... Syns 40 tusen fra 75-> 160hp var ikke så gale jeg... Tross alt godkjent å alt sånn...

Bilen veier vel ca et tonn (1010kg var min gamle)... Kommer til å gå greit det tipper jeg :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på det du spørte om i første post: Ja du skal helst kjøre inn en turbo vist den er helt ny.

 

40 000,- for å få turbo konvertert motoren er ikke så ille. Du må regne med ca 25 - 30 000,- i deler, så går resten i arbeid og div. annet.

 

Om du kjøper brukte deler så får du det såklart billigere... Jeg turbo konverterte motoren min og endte vel på ca 15 000,- men angrer på at jeg ikke kjøpte endel nytt.

 

Når du får firma til å gjøre jobben har du også garanti, noe som kan være fint å ha. :)

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 lapper for det syntes ikke jeg var spesiellt dyrt, virker som mange her ikke har kunnskaper om dette...

 

Folka har peil der...

Delene er nye...

Det blir ferdig montert...

 

osv osv

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår