Hypnagogia Skrevet Desember 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2010 Hei folkens, trenger litt input her. Skal se over et kjøleproblem på en bil for en venn, men har ikke rukket å gå den så veldig mye i dybden ennå. Men lurer på om det er noen her som har noen formening om potensielle feil. I utgangspunktet var alt fra deffekt toppakking til tett radiator aktuelt, men skal forsøke å få eliminert eventuelle feil. Dette skjer: - Motoren blir relativt fort varm og overstiger kritisk temperatur etter et par KM. - Ved belastning (så som i oppoverbakke) stiger temperaturen desto raskere. - Når den topper rødlinjen så ikke overraskende kveles motoren så fort den mister belastningene(eksmpelvis clutchen tråes inn). - Så fort motoren har fått hvile litt (blitt kaldere) så starter den så klart helt uproblematisk. - Opphetniungstemperaturen senkes vesentlig (og øker vesentlig saktere) om man pumper luft igjennom varmeregisteret på full åpning. - NEDRE slange på radiatoren er varm som fy, ØVRE slange er så vidt lunka (ja ikke motsatt)... - Kontrollert oljen (den ser fin ut) og kontrollert kjølevesken, den hadde ikke spor av olje, men den var derimot brun og så ut til å kunne innholde små partikler (som også kan minne om rust). Dette er forsøkt: - Har byttet to termostater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Desember 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2010 Hvis det er mye rustfarge i kjølevannet ville jeg ha tatt ut radiatoren å spylt den. Jeg vil tippe tett radiator først å fremst. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.