Gå til innhold

Førstegangs driftebil?

Ranger emnet


Arfas

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hva det er du er ute etter her?

En driftebil bør gjerne ha bakhjulstrekk, noe de bilene du har nevnt ikke har (firhjulstrekk går selvsagt også). Ellers så kommer man ikke så fryktelig langt med 13000. Med 20-30'000 så kan du selvsagt få noe som er driftbart, men det er jo begrenset.

 

Jeg tror egentlig at du er ute etter en bil som ser ut som en "typisk driftebil", altså gjerne japansk og med styling, men ikke har som intensjon å drive med drifting? Isåfall blir det langt enklere. Får vel en grei primera p10 til den prisen (20-30) og med SRI optikk er det slett ikke stygge biler. Ellers så er jo utvalget av styling til en civic veldig stort.

 

Ellers, om du faktisk har planer om å drive med drifting, så må du nok belage deg på litt større pengebruk. Du får kanskje tak i f.eks. en Nissan 200sx rs13 til den øvre prisen du har satt, men da uten skilter. Slitedeler, dekk og diverse uforutsette utgifter (som er uungåelig) kommer da som en utgiftspost. Så om man skal drive med dette antar jeg at man faktisk bør ha en viss buffer i kapitalen sin til dette. Det er sikkert flere på forumet her som kan gi litt bedre tips akkurat der, ettersom at jeg ikke selv har drevet med det, bare drømt om det :P

 

Ellers får du ha lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les i Driftingdelen av forumet og lær mest muligt siden du ikke har peiling på bil.

Det holder med en tråd om emnet, og legg den i rett forum.Har nå flyttet og redigert litt for deg.

 

 

 

Det blir mest drifting med venner ikke noe særlig heavy drifting men ellers blir det og henge med venner i biliene våres osv jeg har 13 tusen og bruke men kan bruke optil 25 tusen når jeg får lønning jeg er lgad i utsendet på Nissan PÅrimera oig civic honda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drifting og FWD kan jo bli spektakulært det... -->

 

Men foreslår at du lærer jeg litt om hva drifting er før du kjøper deg "driftebil".

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Drifting_(motorsport)

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Drifting

 

Det blir mest drifting med venner ikke noe særlig heavy drifting men ellers blir det og henge med venner i biliene våres

 

Og dette spiller inn på hvilken bil du skal kjøpe?

Hadde du kjøpt en annen bil hvis du ikke skulle hengt like mye sammen med venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår